Alla inlägg under juli 2010

Av baraenjeppe - 21 juli 2010 15:29


Fick ngn gång en lista på olika typer av mer eller mindre märkliga böjelser...

En av dom är sk dendrofili...dvs man tänder på träd   


Då undrar man om kvinnlig dendrofiler tänder på råbarkade träd med stora grenar, eller mer finlemmade träd..  


Eller den manliga dendrofilen, vill han ha ansade buskage eller mer vildvuxet?...hmmmm...mycket att funderar på där   

Av baraenjeppe - 21 juli 2010 15:23

Tillbaka i stan!..eller iallfall tillbaka till Hägersten;)


Pratas ibland om sjukvård, och olika sjukdommar som har olika status…tänkte kort ta upp två, en ”manlig” och en "kvinnlig" åkomma, som dels bägge,framförallt den kvinnliga kan ödelägga sexlivet och kanske tom ett samliv med ngn.


Själv kan jag prata lite för den manliga delen, dvs Prostatit…finns flera varianter, och den som beror på bakterier(ofta en urinvägsinfektion eller klamydia) kan man bomba bort med starka antibiotika under en längre tid…men den som givetvis fick beror troligen på en stark nedkylning jag utsatte mig för när jag som 18 åring tyckte att hoppa på isflak efter en fest var en lysande ide..  


Där har man inte hittat ngt botemedel, utan ”det försvinner med tiden” är ngt  man får höra av veterin….förlåt jag menar urologen…


I början trodde jag att jag åkt på ngn ”skamlig” sjukdom….kissa ofta, sved ibland..smärta i ljumske och nedre delen av ryggen…efter lite ”roliga” undersökningar med topsar i urinröret   och finger längst in i rumpan   hos diverse veterin..jag menar läkare…så konstaterades du har prostatit, darn jag var 25 år när jag fick det, iof först var jag nöjd att det inte var ngn könssjukdom…men i efterhand önskar jag att det var det då man kan iallfall medicinera detta…


Efter otaliga idioter till urologer, varav den sista sa…ungefär så  här….”detta är ingen sjukdom det forskas på…den är inte tillräckligt statusgivande att hitta ett bodemedel till och är inte dödlig….”NEHE”….


För mig är den lindrig, kommer och går, får inte kyla ner mig, men  den dyker upp med ojämna mellanrum…

Efter att själv forskat på nätet, hittade jag en naturmedicin ”cernitol” som funkar ganska bra , och den är iof inte billig…så om ngn läsare lider av samma sak, rekommenderar jag just cernitol

 

Den kvinnliga varianten är vad jag kan förstå ännu värre, det är en sjukdom som heter vestibulit, en av mina länkar http://hypofysen.blogg.se/ skriver endel om denna åkomma…

En av mina gamla klasskamrater led av den samma, hon fick omöjligt att ha sex(gjorde för ont), hade tom svårt att kunna använda en tampong..


Träffade henne för kanske 5 år sedan och då hade hon blivit av med det, hon vet inte varför hon fick det, eller varför det upphörde, men från det att hon var ca 20 till hon var 34  var det omöjligt att ha sex, eller tom rida sina hästar!


Hon fick ungefär samma svar som jag…det går över…det syns inget fel…det är inget det forskas mycket på (i början av hennes sjukdomstid tror jag inte ens det fanns ett namn på det)


Så man undrar alltså, sjukdommar som inte direkt dödar, men försämrar levnadstandarden drastiskt är inte värda att forska på?

Av baraenjeppe - 18 juli 2010 17:25

Att samma dag man skall ut i skärgården, på morgonen få den ypperliga iden att sträcka högerarmen över huvudet för att nå vattenglaset på bordet brevid sängen..varvid det smäller till...nu går jag som en sjuttioåring idag...tigerbalsam på! rackarns ont runt skulderbladen/Nacken...svaret är att det alltså är fullt möjligt att sträcka sig, eller vad jag nu lyckades med när man sträcker sig efter vattnet..  


Fiskandet gick bra endå, eller well vädret var bra, och fiskarna lös med sin frånvaro...

Av baraenjeppe - 17 juli 2010 23:40

I morgon söndag tänkte Jeppen ta sin välförtjänta semester i skärgården...

Han tänker sitta vid en klippa, med ett metspö i ena handen och ngn kall öl liggandes i vattnet  ...tänker tydligen sitta och se på soluppgångar och solnedgångar...stänga av mobilen, och vara så lite som möjligt på nätet...!!   


En fullt tankad IPOD med bra musik i örat och metspöet i ena handen, så tänker han glömma bort verkligheten några dagar...eventuellt tar han sig upp i landet och hälsar på släkten...om han orkar och vill....


Så han glömmer inte av sin blogg, men kommer inte kika in och skriva allt för ofta den närmaste tiden


Så ser ni ngn figur vid en klippa på värmdö, med metspö, en kall heineken och förvirrat uttryck...kan det vara Jeppen   

Av baraenjeppe - 17 juli 2010 20:16

Ja detta är bland det vackraste jag hört ...lovade att inte länka mer musik på några dagar men glömde detta....hmmm...dags att leta efter näsduken...  


Av baraenjeppe - 17 juli 2010 17:56



Vi har alltså tre olika "fall"


"Polischefen", "Littorin", samt mannen som sålde sin fru och andra kvinnor till över fyrahundra män i sverige  

http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.2142703-man-i-40-arsaldern-salde-sin-fru-till-andra-man


Här kan man ju faktiskt konstaterar att i sista fallet, så var det som sagt drygt 400 "män" inblandade som  betalade för sex...va fan är det för fel på folk?   ...nu var det så att om jag fattar rätt att kvinnorna vägrade att vittna och flytt till sitt hemland(här gissar jag ju på baltikum  eller ännu troligare sydostasien)...han fick sitt straff på "hela ett år" i finkan....och inga andra män verkar bli straffade....


Härmed ger jag vederbörande, ett nyinstifftat pris på denna blogg...det sk "nöff nöff priset"  


Herr Polischef får andra priset! och "Totto" får nöja sig med att stiga upp på bronsplatsen....


Men hur svårt skall det vara?  ...sex har man för att det är skönt,  roligt och man har det tillsammans med villiga och medverkande kvinnor!....kan man inte det, så var man och använd höger( eller vänster handen om man nu är vänsterhänt) ! ..


Vidare undrar jag faktiskt hur man som sexköpare kan se sig i spegeln..och gå vidare....tänker man inte på de kroppar man nyttjar??


Jag menar.. jag är ju långt ifrån ngn munk   ...men hoppas att den dagen jag känner att jag måste" betala för att komma till" aldrig kommer, och om den gör det att jag då inser att jag mår bättre av att använda högerhanden(ja jag är högerhänt)   


Nöff nöff på er alla tre som jag omnämt i min lilla blogg!   






Ovido - Quiz & Flashcards