Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

thin is pretty?

Av baraenjeppe - 8 augusti 2010 12:26


oj ...hamnade på en blogg från en ung kvinna som skrev i den kategorien.....jag hamnade där via ngn som skrivit på en av mina favoritbloggares sida...jag följde sedan länkar vidare och vidare, till ett liv jag inte förstår.


Jag har själv ett BMI på 27...dvs väger för mycket, men well jag mår bra iallafall.


Tänker inte hänga ut bloggerskorna i fråga, så jag kommer inte länka till dessa bloggar!


Men herregud...tjejer som är 170 cm och väger runt 40-45 kg...pratar om hur man skall gå ner i vikt....jesus...jag blir mörkrädd  


Skulle jag ha en dotter som hade ett BMI på säg 15 eller för den delen 35 så skulle jag reagera...var är föräldrarna som tycker det är ok att dottern med bmi 15 bloggar om hur tjock hon är...?


Detta är dock ingen attack på dessa unga kvinnor/flickor...jag tycker det är tragiskt att det är som det är...och skulle önska att de fick hjälp av en psykolog eller expert på den sjukdomen som kallas anorexia...


Så igen jag kastar inget skit på dessa  tjejer...det är en sjukdom som de är drabbade av...jag blir bara skrämd över hur vanligt det verkar vara....


Vad är det i samhället som gör att dessa unga kvinnor vill vara så smala ?


Jag mår faktiskt lite illa nu, och trots att det inte är så manligt, så känner jag att jag vill gråta nu....ngra av de bloggarna var riktigt otäcka!









 
 
Xecute

Xecute

8 augusti 2010 18:25

Det är fruktansvärt. Verkligen fruktansvärt. Jag blir dels ledsen, men också arg för att de försöker få med sig fler ner i sitt helvete. Har funderat att till och med starta en separat blogg som enbart propagerar MOT anorexia.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

8 augusti 2010 20:08

(Jag har just nominerat dig, priset finns att hämta på min blogg. :-) )

http://xecute.bloggplatsen.se

 
pinkozzy

pinkozzy

10 augusti 2010 11:55

Jag läste ett tag många sådana bloggar. Kontaktade vid ett tillfälle diverse myndigheter och organisationer eftersom en tjej höll på att svälta ihjäl sig. Men ingen ansåg sig ha mandat att göra något. Vad som sen hände med tjejen vet jag inte, men bloggen slutade helt plötsligt. Det är fördjävligt att ingen vill/kan ingripa.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
baraenjeppe

baraenjeppe

10 augusti 2010 16:51

ozzy..ja, precis som i övriga livet, så verkar det vara att titta bort och inte engagera sig som gäller.

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
EmilyStrange

EmilyStrange

12 augusti 2010 12:42

jag förstår inte heller grejen med att vilja vara sådär sjukligt smal... sedan kan jag förstå att man hellre vill se smal och fit ut (hälsosam) än tjock och slapp, om du förstår vad jag menar. men sjukligt smala 170 cm långa tjejer som väger 45 kilo, det är nog mer en sjukdom. anorexia nervosa även kallad.

http://www.emilythestrange.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards