Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

En lesbisk kvinna är ingen konstig kvinna

Av baraenjeppe - 11 augusti 2010 20:13



Följde viktorias länkar....hamnade här.....hon kämpar som alla andra för sin kärlek,sitt liv och är precis som "vi andra".....och har en bra blogg...


Så kika in på hennes blogg, NU..nu vet jag att de jag länkar till  är fördomsfria , men Ni andra läs hennes blogg och inse att kärlek mellan KVINNA OCH KVINNA...MAN OCH MAN eller MAN OCH KVINNA...är lika värt och skall ha samma förutsättningar för att lyckas


http://natalina.bloggplatsen.se/

 
 
Natalina

Natalina

11 augusti 2010 23:14

nej då de gör inget att du länkar till mig det är bara roligt! :)

http://natalina.bloggplatsen.se

 
EmilyStrange

EmilyStrange

12 augusti 2010 12:38

vad grymt att du länkar till massa bra bloggar! jag tycker det är jättesvårt att hitta, så himla bra att jag har dig som kan tipsa ;)

http://www.emilythestrange.se

 
susanna55

susanna55

12 augusti 2010 13:36

Så sant som det är sagt Jeppe. Varför en del har synpunkter på detta är märkligt. Och varför ska alltid homosexuella avkrävas någon slags skyldighet att deklarera sin läggning??? Vi presenterar oss väl aldrig med, att vi är hetero?

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

12 augusti 2010 15:04

emily// visst är jag en vänlig själ? :)
Susanna//Ja, man kan ju undra..som sagt jag har svårt att fatta det.

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Viktoria

Viktoria

13 augusti 2010 08:56

Nä, hon är bara lite klokare :D

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

noboytoy

13 augusti 2010 10:00

Sen finns det vissa som hävdar att människan inte är hetero i grunden. De gamla romarna hävdade att "äkta kärlek endast kan uppstå mellan två män". Men dom hade ändå sexuella kontakter med kvinnor och gifte sig också med dom. På grund av "socialt tvång".

 
Vikki

Vikki

13 augusti 2010 14:16

Grekerna också om jag inte minns fel? Jag tror att de flesta människor är bisexuella, men "blir heterosexuella på grund av samhällsnormen.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

13 augusti 2010 15:44

Vicki/NBT
jag kan ärligt säga att jag inte känner ngn sexuell dragning till män.
Då är jag endå uppfostrad i en tämligen fördomsfri miljö.
Varför man tänder på det ena eller det andra eller bägge könen kan man ju diskutera länge, det viktiga är ju att alla skall behandlas lika oavsätt vad ens preferenser till sängkamrater har för kön.

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

13 augusti 2010 16:45

jag tror inte heller att "alla har det i sig". jag har provat, flera gånger, men aldrig fastnat för det. Jag är helt enkelt vare sig bisexuell eller homosexuell, that´s it. Om det var så, så skulle ju alla som är homosexuella, men inte vill vara det, kunna välja bort det. Det finns ju faktiskt en hel del vars liv blir oerhört komplicerade och till och med nästan förstörda, av att de upptäcker att de är homosexuella. I övrigt är jag helt med på noterna. Man ska inte behöva nämna sexuella preferenser, lika lite som man ska behöva nämna kön (när det inte är väldigt relevant förstås). Till exempel såg jag i TV-tidningen igår att det var ett program om KVINNLIGA konstnärer. Idiotiskt. Det skulle lika gärna kunna ha stått "Bisexuella konstnärer"...

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Karre

Karre

13 augusti 2010 17:24

att tjejer är lesbiska är helt ok =) man kanske vill prova det , men helst inte fastna vid det. men jag skulle tro att livet är bättre om det var killer och tjej =)

http://karrearmando.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

14 augusti 2010 00:44

jeppe: jag dras inte till kvinnor men jag instämmer ändå med Viktoria.

Det finns forskare som hävdar att vi är hetero pga samhällsnormen och att de flesta av oss helt enkelt är bi. Flera faktorer gör att jag faktiskt kan köpa det konceptet, trots att jag själv finner kvinnor ganska avtändande.

Män har en extremt erogen zon i analen (g-punkt). Kvinnors klimax är inte alls beroende av en mans penetration, tvärtom.

Så..nä..vi ska komma ihåg att vi alla är djupt inpräntade med hur saker och ting "ska vara". Man, kvinna, barn=familjen.

Vi ser dock att detta håller på att ändras, eftersom detta sätt att leva i vad vi kallar "familj" inte alltid är skapat av frihet och egna viljor. Det är skapat av religion, ekonomi och ofta rent tvång. Jag är övertygad om att vårt samhälle och synen på "familjen" kommer att förändras drastiskt. Det har redan börjat.

 
Viktoria

Viktoria

14 augusti 2010 11:11

X, men du har ju gjort en grundlig undersökning! Sedan sa jag ju inte alla, utan de flesta, vilket kanske var dumt, passar det bättre om jag säger många fler?

http://vickileh.bloggagratis.se

 
baraenjeppe

baraenjeppe

14 augusti 2010 20:09

nbt//
som du vet håller jag med om familj, då jag själv är en som helst är särbo, och känner inget behov av att reproducera mig...

Sedan är det faktiskt så, oavsätt vad man tycker där, att naturen är så skaffad att för att det skall bli barn krävs man/kvinna, så har det varit historiskt iallafall..nu kan man ju iof på annan väg "bli med barn" som kvinna iallafall..och två män kan adoptera etc..men jag tror inte bara att det är det samhälleligga kraven som gör att man/kvinna är det vanligaste, utan även rent biologisk.
Sedan håller
jag med om att jag tror det kommer ändras...men jag är rätt säker på att "heteronormen" kommer vara kvar så länge du och jag lever om inte du kommer på ett sätt att bli 400 år gammal ;)

Själv har jag inga synpunkter på med vem ngn gillar att ha sex med, bli kär i eller leva ihop med i vilken form man nu vill göra det.

Själv har jag konstaterat vad jag gillar och hur jag vill leva, och de som inte gillar det ..well..sorry for them ;)
Natalina o henne flickvän har all rätt i världen att bli lyckliga, och hoppas den dagen kommer där det inte är ngn big deal för andra människor...!

Leva och låt leva liksom

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

14 augusti 2010 20:48

jeppe: ingen av oss VET ju hur det egentligen ligger till. Självklart krävs, än så länge, en man och en kvinna för att göra barn. Det behöver dock inte betyda att män och kvinnor är hetero i grunden.

Kvinnor och män har väldigt olika sexualitet och det är ju just den delen som brukar få äktenskap och samboförhållanden att haverera.

Historiskt sett har vi från början levt i kollektiv och inte begränsat oss till EN enda partner i äktenskapsliknande former. Det är just den delen som jag tror är skapad av religion, ekonomi och "sociala normer".

Man och kvinna behöver para sig för att göra barn men jag tror inte att det är menat att man och kvinna ska leva tillsammans i tvåsamhet under ett helt liv.

Vi ser ju hur många bevis som helst för att denna "konstruktion" inte fungerar.

 
jeppe

jeppe

15 augusti 2010 14:03

NBT//Finns det ngn konstruktion som bevisat fungerar bättre? Eller sämre, kanske är det så att man tagit denna "konstruktion" för given och därmed inte forskat i frågan ?..

Sedan har du en STOR poäng i att framförallt sedan religionen tog steget från "hedna dyrkan" till de i dag dominerande religonerna så har det blivit "kärnfamiljen" som gäller...jag själv är uppvuxen i en mycket lycklig sådan, men har sätt tragiska exempel på motsatsen...

För mina föräldrar för mig och min syster har det fungerat..men alla är inte lika..

Därför kan jag kräkas ibland på framförallt KD:s vurmande för just den allsmäktige kärnfamiljen.

Låt människor i denna upplysta tid när vi vet att jorden är rund pröva sina vingar allt eftersom det passar dom...och hoppas att folk (tyvärr troligen inte under min livstid) inte lägre störs över män som håller varandra i handen eller kvinnor som gör detsamma...

Jag har ingen aning om vad som är det ultimata levnadssättet, jag vet vad som verkar vara det bästa för MIG, men vad andra anbellangar får de leva hur de vill.

Och vad gäller sexdriften...så har jag träffat kvinnor med större dito en mig, och iof fler med lägre sådan...sex är ju EN del i en relation...om man är sambo eller särbo eller gift eller vad man nu är, sedan kan man givetvis endast ha en sexuell relation, och då givetvis när bägge känner för det...finns inget osexigare en att tjata för att få sex, då kan man fixa det själv om det är så ;)

Men visst i en relation oavsätt vilken den är , men den innefattar sex, så kan man ju lösa det på olika sätt...kanske man har ett "öppet förhållande"..eller så löser man det med högerhanden som kille..det är inte svårt, jag lovar ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

15 augusti 2010 17:11

jeppe: instämmer helt i detta med "kärnfamiljen". Var och en väljer själv hur man vill leva. Jag vill inte ha varken man, kvinna eller barn. Men jag blir ifrågasatt på grund av detta.

Det var inte riktigt sexdriften jag talade om, utan mer att sexualiteten ser olika ut. När man pratar om att man och kvinna ska ha sex så utgår man ifrån att penetrationen är en "naturlig" del, annars blir det inga barn...? Man förväxlar "parningen" med sexualiteten/njutningen.

Det finns inte många djurarter där hane och hona parar sig i annat syfte än att föröka sig. Därför tror jag att det blir fel att se på heterosexualitet/penetration som det "naturliga" bara för att det är så barn blir till.

Vi får väl hoppas att man forskar mer i det här. Forskningen är ganska undermålig, främst när det kommer till kvinnors sexualitet.

 
Natalina

Natalina

20 augusti 2010 21:30

vilken diskussion! Men ni är söta allihopa och jag är glad att jag får sån feedback på min blogg och att jag inte har fått ett enda inlägg om att jag inte är normal. Sen va de nån som skrev här att de är ingen hetro som behöver "komma ut" de är bara vi som är homo eller bi. Det är ganska sjukt egentligen. Ja, man behöver va man & kvinna för att få barn, men om man är lycklig med en av samma kön spelar det ingen roll. Man kan få barn ändå och bli juridiskt föräldrar båda två. Mamma & mamma och pappa & pappa. :)

http://natalina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards