Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Tim Burton, världens bästa regissör!

Av baraenjeppe - 20 augusti 2010 10:50

Bästa regissören ?


Det pratas om Coppola, Spielberg eller kanske Scorsese


BAHH..säger Jeppe


Detta är fakta


Svaret är TIM BURTON


Gjorde en lista på de 25 bästa filmerna för ngt år sedan…fanns många Burton rullar kan jag säga


Här är ngra


Ed Wood

Nightmare before christmas

Edward Scissorhands

Sleepy Hollow

Corpse Bride

Alice I underlandet är ju även den fantastisk tycker jag.


Med andra ord


Tim Burton sopar banan

 
 
Viktoria

Viktoria

20 augusti 2010 11:31

Du glömmer
Mars Attacks, bra SF
Beetle Juice, tror jag, väldigt länge sedan jag såg den, men de gånger jag har sett den tyckte jag väldigt mycket,om den.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Viktoria

Viktoria

20 augusti 2010 11:49

Har sett The Libertine, Finding Neverland, Secret Window (är väl sådär, kommer inte riktigt ihåg). Once Upon a Time in Mexico, är skitbra! The Secret Window och Ninth Gate kommer jag inte riktigt ihåg heller men de var inte dåliga. Donnie Brasco, bra!
Don Juan De Marco och Cry-Baby vet jag inte om jag sett, det får jag ta och ändra på!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

20 augusti 2010 12:07

Finding Neverland är bra..
Ninth gate är sådär, men Lena Olin är ju med vilket ju är hmm...trevligt ;)

Mars Attacks är så skön, aliens är så coola när de liksom flyter fram..beetleJuice är även den bra, men inte som de jag nämnde ovan tycker jag iallfall

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

23 augusti 2010 11:04

Hallelujah!!
Tim Burton spelar i en egen liga och är utan konkurrens. Så genombra.
Dessutom en av de coolaste och snyggaste fruarna, alla kategorier!!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Gubbfan

Gubbfan

23 augusti 2010 13:26

Eh......
Vem är denne Tim Burton?
Arbetare i underhållningsbranschen tydligen, men har han gjort något vettigt för mänskligheten?

Det är tydligen mycket som jag har missat om allt tingeltangel som folk pysslar med.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

23 augusti 2010 15:18

GF//
Ja han är en fantastisk underhållare/regissör...det behövs sådana också ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra

28 augusti 2010 08:11

Glöm inte bort att han oftast samarbetar med en av de bästa kompositörerna: Denny Elfman!! Imbd:a denna man och kolla vilka fantastiska och roliga saker han skrivit musik till.

 
jeppe

jeppe

28 augusti 2010 12:53

Sandra// i agree! Elfmans cv är rätt fantastiskt, och musiken är fantasieggande, vacker, mörk...ja allt helt enkelt

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards