Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Röda byxor...kavaj...NEJ

Av baraenjeppe - 27 augusti 2010 12:14

Fjantigaste klädplagget?
Röda byxor på medelålders män  

Herregud det går inflation i detta , jobbar centralt i sthlm, finns mycket finansbolag/banker i närheten …var ute på lunch och såg fyra sådana exemplar på tio minuter….varför?...varför? ..varför..?....röda tighta byxor, rejäl ölmage , kavaj och  uppknäppt  skjorta….är det den nya ålderskrisen, när man redan inhandlat en HD och fixat solbrännan i Nice??


Jag är ingen klädfacist men här känner jag mig totalt förvirrad? Varför, varför …varför?


Eller kanske skall jag inhandla ett par trånga röda?  


 
 
Hypofysen

Hypofysen

27 augusti 2010 15:25

Det beror lite på vad du menar med medelålders förstås.. Och om de borde ha tighta byxor alls till deras kroppstyp. Jag gillar de gröna byxor som jag såg flera ggr i gbg sist. Såg även några med röda o de dom satt på passade att ha det. Min gamla chef som är runt 60 hade ett par röda för flera år sen o han passade jättebra i det. Men dom satt inte åt.. ( tack gud ;) )

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

27 augusti 2010 16:36

Jag anmäler min avikande åsikt här ;)...röda byxor som tydligen finns en mass vid falsterbo horseshow hos von knupp och von gluck

http://dagensps.se/artiklar/2010/08/20/02735681/index.xml

får min kräkreflex att framträda...vet inte varför, kanske har jag ngn "röda byxor på män" fobi som jag borde söka hjälp för? ;)

 
riesling

riesling

27 augusti 2010 16:00

Köp! Köp! Köp! ;-)

http://riesling.bloggplatsen.se

baraenjeppe

27 augusti 2010 16:31

hmmm...det tycker du?...jag skall fundera på det ;)

 
Natalina

Natalina

27 augusti 2010 23:28

usch va fult :p

http://natalina.bloggplatsen.se

baraenjeppe

28 augusti 2010 12:55

N//Jag håller med ;)..som du märkt ;)

 
Ingen bild

noboytoy

28 augusti 2010 01:36

Min bror, 23 år, har röda byxor. Det passar honom. Svårt att se "lite rundare" medelålders män i dessa byxor...? Men vad fasen, vem bryr sig..?

baraenjeppe

28 augusti 2010 12:57

well det är inte värdens viktigaste fråga, jag reagerade bara på just att medelålders+ män har fått en fabless till röda fula byxor, som om det skulle göra en hipp eller ung på nytt..men som du säger, det är inte världens viktigaste fråga ;)..men tillräckligt för att irritera en jeppe på dåligt humör iallfall ;)

 
Xecute

Xecute

29 augusti 2010 00:06

Skyll på Federley, det var han som började...

http://xecute.bloggplatsen.se

baraenjeppe

30 augusti 2010 10:16

Federley är alltså skyldig till detta också?, den rackaren!

 
pinkozzy

pinkozzy

29 augusti 2010 16:28

Det blir väl så när man är kring 40. Då vill de ha röda brallor och MC. Själv lyckades jag klara mig från sådana klimakteriebesvär. Röda eller rosa brallor på killar är skitfult.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

30 augusti 2010 10:15

Hmmm..jag är 40 och har inga behov av röda brallor eller MC...kanske kommer vid 50 för mig? ;)

 
Gubbfan

Gubbfan

31 augusti 2010 08:07

Vad då?
Skall röda byxor på gubbar vara något att förskräckas över, när det inte protesteras över sommarens mest vidriga kostymering av gubbar över 25 års ålder?
Shorts eller kortbyxor som det hette när jag var barn.
Finns det något värre än alla dessa fula, knotiga, håriga, åderbråcksförsedda ben som skall visas upp i tid och otid?
När det anses OK att gå klädd så offentligt, varför då oja sig över ett par "söta" röda byxor?

Nej, om jag skall vara ärlig så klär gubbar över 25 bäst i burka eller niqab.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards