Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Värsta klyschan?

Av baraenjeppe - 2 september 2010 19:15

"Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"...Eller hur...denna klysha har blivit uppfunnen av en skogsmulle som gillar att traska kungsleden i minus 10 grader och snöstorm  


Ja kära läsare fyll gärna på med Era Klassiker!!  

 
 
Ingen bild

noboytoy

2 september 2010 22:00

Den klyschan är tokrolig när man campar i tält och det spöregnar ute.

Vi var fyra-fem pers uppe i skara en sommar. Jag tvingades på natten att krypa intill killen som låg närmast, som för övrigt var den sista på jorden som jag ville ha kroppskontakt med, bara för att inte frysa ihjäl.

På morgonen var allt dyngsurt och mitt fuktiga hår, ve och fasa, såg ut som pälsen på ett krulligt lamm.

baraenjeppe

3 september 2010 09:38

Som sagt, den klyshan är vidrig...visst om ngn vill springa ut i snöstormen, visst, själv sitter jag inne i värmen, oavsätt vilka kläder som finns tillgängliga!

 
Catti

Catti

2 september 2010 22:28

Less is more?!??!
More is more.... Punkt liksom...hahaha
"Less is more" måste vara ett påfund av en hetro tråkig gubbe med kommunist sympatier :P
Kan inte vara en kvinna eller en gay som kommit på det...för de kan ju för bövelen inte leva efter det uttrycket... iallafall inte jag...lite som att kasta sten i glashus ;P

http://catti.bloggplatsen.se

baraenjeppe

3 september 2010 09:36

Hetrogubbe..check. Kommunist..uncheck ;)
Ja less is more är en oerört tråkig klysha..den vill inte jag leva efter heller kan jag säga .

 
Viktoria

Viktoria

3 september 2010 10:14

Aldrig gått Kungsleden, men skulle gärna göra. Att det inte finns något dåligt väder, bara dåligt kläder, fick jag lära mig redan i scouterna och det är helt sant!

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

3 september 2010 10:54

Anmäler min avikande åsikt! ;)

 
pinkozzy

pinkozzy

3 september 2010 10:40

Dåliga kläder är egentligen fel ordval. "Rätt kläder" är mer rätt. För du kan ju ha bra kläder, men inte i just det sammanhanget. Men har man rätt kläder så är det även kul att åka slalom när det är minus 20 grader. Dessa kläder som är bra för ändamålet är ju helt kassa på en badstrand. Det gör dock inte kläderna sämre, utan bara fel för ändamålet.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

3 september 2010 11:15

Mycket bra inlägg.
Dock finns det visst väder som jag som ömhudad stockholmare vägrar vistas i, oavsätt om jag har rätt kläder ;)

 
riesling

riesling

3 september 2010 14:04

Jag ryser när människor avslutar ett samtal genom att säga:
"Då säger vi det ..."
Va?!? VAD säger vi??!! Har vi beslutat något? Fick jag ett uppdrag här någonstans ...???

http://riesling.bloggplatsen.se

baraenjeppe

3 september 2010 15:02

Då säger vi det.... ;)

Håller med, märkligt sätt att avsluta ett samtal .

 
Viktoria

Viktoria

3 september 2010 14:47

Dina västerbottniska släktingar, låtsas inte att de känner dig, va?

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

3 september 2010 15:03

Hur visst du det? ;)

 
susanna55

susanna55

9 september 2010 14:40

Älskar regn ibland, hatar regn ibland men inte fan beror det på kläderna! Det beror snarare på var jag befinner mig, känslomässigt. Avskyr alla klyschor.

http://susanna55.bloggplatsen.se

baraenjeppe

9 september 2010 15:57

Hur många ggr har inte jag varit på "kickoff" och hört" vi spelar i samma lag" alla kan inte vara forwards, vi behöver även backar...och liknande dynga..! vissa gör ju helt karriär på klyschor(läs "säljtränare" eller "managment konsulter"..brrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards