Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Snuskgubbar på nätet

Av baraenjeppe - 6 september 2010 10:43


 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7731785.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7731812.ab



Alltså, man upphör inte att förvånas  


"Enligt en studie gjord av BRÅ 2007 har 48 procent av alla 15-åriga flickor och 18 procent av alla 15-åriga pojkar blivit kontaktade av vuxna med ett sexuellt motiv."


Varför skall inte våra ungdomar kunna surfa på nätet i fred?...vad är det för männsikor som kontaktar BARN, och försöker lura dessa till sexuella handlingar...?

Hur skall polisen bli bättre att få tag i dessa som jagar barn ?


Blir så desillusionerad  




 
 
Ingen bild

Sandra

6 september 2010 15:16

Ja är det något som får en desillusionerad så är det detta. Vad tänker VUXNA!!! människor med? Dum fråga kanske, men ändå. Som mannen som ringde och krävde pengarna tillbaka av pappan när den 14-åriga dottern inte dykt upp på deras sexträff. Vad tror han? Vad tänker dom på? HUR KAN MAN??
Usch. Man blir så äcklad.

baraenjeppe

6 september 2010 16:51

Ja...vad tänker dessa människor med?...inte huvudet iallfall.
Jag gissar att sådana idioter som försöker få till det med en 14 åring inte gör det för sista ggn heller...äcklad är ordet!

 
pinkozzy

pinkozzy

6 september 2010 15:24

Ja, jag fattar det inte heller. Är man 55 som jag så ska nog tjejen vara minst 30 för att jag ska tycka att jag får ut något av det. Men keep on dreaming. ;-)

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

6 september 2010 16:49

Som sagt...det rör sig ju om en grav störning såklart..finns så många vackra kvinnor runt om i vårt avlånga land, så varför tonåringar?...förutom den uppenbara störningen att som vuxen tända på underåriga..?
När jag läser sådana artiklar börjar jag leta efter mitt gamla basebollträ.

 
noboytoy

noboytoy

6 september 2010 20:33

Usch, det kallas väl grooming och är väl numera förbjudet i lag..?

Tur att våra beslutsfattare tar tag i problemen. Bättre sent än aldrig.

Snuskgubbar var ordet!

http://noboytoy.bloggplatsen.se

baraenjeppe

7 september 2010 08:50

skulle önska att polisen fick ägna sig åt "brottsprovokation" i detta fall...ett par poliser som ägnar sig åt att vara "lisa 13" på nätet...

 
Ingen bild

Xecute

6 september 2010 23:00

Det är sjukt,vidrigt, äckligt och.. ja, det finns inte ord. Basebollträ - själv sneglar jag mot syrrans (towetej) vapenskåp...

baraenjeppe

7 september 2010 08:50

känner ingen med vapenskåp i sthlm...då får jag ta mig till släkten i västerbotten...där finns det vapen ;)

 
Ingen bild

Xecute

7 september 2010 10:25

Innan jag träffade min man hade jag ett längre förhållande med Sveriges då enda internetpolis på Säpo. Alltså den enda som jobbade heltid med att jaga pedofiler på nätet. Han var med i efterlyst flera gånger, men utan att "synas" ordentligt. Han gjorde bland annat just det som du beskriver - var en "Lisa 15 år" på diverse sajter och var med att plocka in flera vidriga pedofiler; tillslag som gav stor uppmärksamhet i media. Och det var ett så jävla tufft jobb! Mentalt alltså. Fatta att dag efter dag se mängder av bilder på barn som är utsatta för grova övergrepp. Han och de andra (det fanns fler men som inte jobbade hela tiden med det) fick regelbundna debriefings... Man kan lugnt säga att han var ganska speciell som människa, och det är förståeligt. Jag skulle inte själv klara av att ha ett sådant jobb.

baraenjeppe

7 september 2010 11:31

Inte jag heller! Men jag är sjukt tacksam över att det finns folk som klarar det!.
VIsste inte att polisen fick göra sig som "lisa 15", men bra att jag hade fel där!
Jag förstår att tvingas man i jobbet se en massa vidrig barnporr..så behöver man debriefas/prata med psykolog, som sagt vetisjutton om jag skulle klara det.

 
EmilyStrange

EmilyStrange

8 september 2010 17:52

helt jävla sjukt det där. och det värsta är att ordsrpåket "i de djupaste vatten simmar de fulaste fiskarna" ofta stämmer. gubbar som utåt sett är helt reko, har jobb- ett välavlönat sådant, familj, hus osv. är de värsta. grisar är de!!

http://www.emilythestrange.se

baraenjeppe

8 september 2010 19:03

ja...de förtjänar att vara med i nöffnöff gänget jag tidigare skrivit om i min blogg ...urk...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards