Direktlänk till inlägg 21 september 2010

M vill Stoppa SD i utskotten, FP verkar inte vilja det.

Av baraenjeppe - 21 september 2010 14:41

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2145445/m-vill-stoppa-sd-i-utskotten


Alltså, är bara så trött på valet, och detta får bli det sista på ett tag, SD nära 6% av rösterna..brrr....brrr...


Men alltså vem tänker rätt Reinfeldt som vill stänga ut SD helt, eller Hamilton som argumenterar att :

 "Det är bättre att ha dem inne i tältet och pissa ut än att de är utanför och pissar in, säger folkpartisten Carl B Hamilton till TT.

- Skulle de inte få några utskottsplatser så skulle de utnyttja det och spela martyrer. Det är oklokt att ge dem den chansen, säger Hamilton."

 

Detta lär ju vara ett första test på hur man kommer agera ....jag är inte säker, rent spontant tycker jag Reinfeldt har rätt, det vore att ge fel signaler att ge utskottsplatser till SD, å andra sidan så riskar man ju martyrerna SD igen. 


 
 
Vikki

Vikki

21 september 2010 17:54

Hamilton har helt rätt, det går inte att sänka sig till idioters nivå och tro att man ska slå dem, de vinner på erfarenhet. Nu ska vi ju också komma ihåg att det är enbart ett rykte som jag förstod det.

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

21 september 2010 18:57

jo vi får allt se vad som händer med denna soppa!

 
Ingen bild

Stefan G

21 september 2010 18:02

Håller helt med dig om att man har blivit trött på valsnacket nu.
Däremot håller jag inte med dig om att "fiffla" med utskottsplatserna. Har ett parti blivit invalt i Sveriges riksdag, skall det ha samma rättigheter som alla de andra....att ändra regler bara för att hindra ett parti är helt enkelt ruttet...

 
Ingen bild

noboytoy

21 september 2010 18:11

Som sagt, jag är sååå kluven i denna fråga.

I en demokrati skall alla få göra sina röster hörda. Men var sätter man gränsen för vilka åsikter som ska få yppas?

Å ena sidan har en del av svenska folket röstat fram SD, ända till riksdagen. Folket har talat, det bör respekteras.

Å andra sidan, vad blir nästa parti som vill ta plats i riksdagen och som kanske har fler anhängare än vad någon kunde tänka sig?

Tänk om vi följer "vindarna från Europa" ytterligare ett steg..? Det bildas pedofil-partier i vårt land?

En dramatisk jämförelse, jag vet, men ni förstår poängen?

 
Hypofysen

Hypofysen

22 september 2010 17:52

För att göra nåt enkelt: De som inte respekterar varje individs lika värde o mänskliga rättigheter borde inte få vara med o bestämma. Tyvärr är det inte så enkelt.

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

23 september 2010 09:29

jo så enkelt borde det vara...
men sedan kommer ju frågan, vem bestämmer vem som skall få vara med och bestämma? nu har ju detta parti fått 5,7% av rösterna, ngt jag finner obegripligt, men så är det endå. Så länge man följer lagens ramar, så ser jag inget annat en att argumentera bort dom istället för att "mobba" bort dom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards