Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Cred till Bodström!

Av baraenjeppe - 15 oktober 2010 16:43

 Han väljer alltså att avstå de 44.000/ månad han har rätt till i inkomstgaranti från staten.


Dessutom verkar han inte intresserad av pensionsdelen heller..


Jag väljer att inte direkt vara cynisk och gratulerar Bodström till ett bra beslut

Nu kan det ju vara så att han inser att får att ha chans att bli partiledare är det bäst att vara lite taktiskt..   


Men som sagt jag lägger undan min cynism och tycker att so far så agerar den gamla gnagaren rätt och rådigt i detta fall.


Citat: från Aftonblajjan:


– När det gäller uppgiften om inkomstgaranti från riksdagen kan säga att det inte är aktuellt för mig. Jag har tidigare haft rätt till viss pension men har avsagt mig det. Numera skriver jag varje år till Statens Pensionsverk att det inte är aktuellt med någon pension. Det kommer jag att fortsätta att göra, skriver han på sin blogg.

Thomas Bodström har också en riksdagspension som han kan börja plocka ut från att han fyller 65 år. Men inte heller den är lockande.

– Jag räknar med att ha många år kvar i yrkeslivet. Herregud, jag är ju bara barnet, eller hur? skriver han...


Hmmm...taktik eller moral?...vet inte vilket ,men so far får han en applåd från Jeppen iallfall.

 
 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

16 oktober 2010 20:27

Jag applåderar också, försiktigt och ganska tyst, i smyg. :-)))

http://firestarter.bloggplatsen.se

 
gubbfan

gubbfan

18 oktober 2010 09:25

Allt annat hade varit politiskt självmord!
Han har ju sin ekonomi på det torra i alla fall som delägare i lönsam advokatbyrå.
Kanhända att han tycker att det kan vara läge för förre polisminister Bodström att ligga lågt en tid och vänta in fru Sahlins sorti.
Fast bäst för familjen vore ju förståss om han lade politiken åtsidan för de närmaste 20-25 åren.
Barn och politikerliv är väldigt svårt att förena.

http://gubbfan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

18 oktober 2010 17:52

Sa han inte till och med att han var "ung och snygg"? Eller var det nåt som var tolkat på egen hand av den som skrev löpsedeln..?

baraenjeppe

18 oktober 2010 18:30

tror det var en egen tolkning...men iof med honom vet man ju inte, han verkar ha ganska höga tankar om sig själv ;)

 
Vikki

Vikki

19 oktober 2010 02:33

Gilderoy Lockhart på riktigt!

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

19 oktober 2010 11:50

;)

 
Hypofysen

Hypofysen

24 oktober 2010 11:41

Han kommer aldrig få en applåd från mig iaf. Den luriga o hycklande människan. Att han är aik:are passar in på hans övriga profil.. Men skönt att vi slipper honom ett tag :)

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

25 oktober 2010 15:31

ja att vara aikare, är som sagt ingen förmildrande omständighet direkt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Skapa flashcards