Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

svar på två utmaningar

Av baraenjeppe - 20 oktober 2010 20:19

Ett par utmaningar jag tänkte svara på (har jag missat någons så ber jag om ursäkt)


Viktoria

Tre saker som ligger mig varmt om hjärtat:


1)      Familjen!  Finns inget jag inte skulle göra för lillesyrran, morsan eller farsan, har haft en fantastisk uppväxt och är glad och stolt över dom!

2)       Mina vänner som inte glömde av mig när jag gick in i väggen, som trots mitt muttrande tjatade till sig att få hälsa på mig eller få mig ut ur min dvala

3)      Sedan givetvis de som läser här     som roar och oroar, som tycker och skämtar!


 Riesling

Fyra tvprogram jag ser på: 


hmmm…”Djurpolisen” på Discovery, näsduk i närheten.

 ”Trauma livet på akuten” på tv4+ , är löjligt fashinerad över hur man kan fixa till en svårt skadad kropp, i mitt nästa liv blir jag säkert läkare.

”Poirot”…ja jag vet att det inte är coolt, men kan inte låta bli att gilla den gamle Belgaren.

”Southpark”…ja!  sjukt pubertalt, uselt tecknat, men kan inte låta bli att gilla Cartman…fast man inte får gilla honom, han står ju för allt annat en mig själv, men kan inte låta bli att le åt hans elakheter.


Fyra saker jag gjort i dag:


Släpat mig upp hur sängen, klappat en sjukt cool bulldogg på tunnelbanan, förklarat för chefen att jag har rätt och han fel, kikat efter en resa till USA i mellandagarna för att träffa min då förhoppningsvis lyckliga syster som om allt går bra är mamma till en liten flicka


Fyra saker jag längtar efter:


Att träffa systern och hennes dotter och make, sommaren!!, att magen skall bli bra, att Hammarby skall ta sm-guld i fotboll

 

4 saker på önskelistan:


Flyttas tillbaka till början av sjuttiotalet och få se Led Zeppelin, Deep Purple och Black Sabbath live när de var som bäst, att mina föräldrar aldrig skall bli senila och svårt sjuka och lidande.. utan att de skall få gå bort värdigt, att bli ekonomiskt oberoende så jag kan jobba med vad jag vill bara för att jag älskar det, att igen få dansa loss på Hiltons bakficka en fredag med den kvinnan som kysstes som en gudinna.

 

4 saker jag avskyr:


Pedofiler…well goes without saying men den person som utnyttjar ett barn för sina sexuella lustar har enligt mig förbrukat rätten att leva! ,energitjuvar dvs sådana som alltid klagar…tjatar…får dig elller mig att bli ledsen..tar en massa energi men ger inget tillbaka, oärliga människor..nej det var inte jag..etc..stå för vad man gjort..alla har gjort saker som man kanske inte är så stolt över…stå för de sakerna…, folk utan empati…lämnar sin hund till att svälta…drar usla skämt om sjuka och handikappade..


Phu...tänkte skicka vidare bägga dessa utmaningar till några andra som jag är nyfiken på att höra vad det skulle svara, de lyckliga är:


Emily"the strange"

Pinkozzy

letsfaceit/zara

Catti

"Jua" (du kan skippa del ett om du så önskar)


 
 
pinkozzy

pinkozzy

21 oktober 2010 10:17

Ja, familjen ligger mig också varmt om hjärtat. Vi tycks dock inte titta på samma TV-program. Att Bajen ska ta SM-guld vill jag självklart, även om jag inte tror att det händer på ett bra tag. Men Bajen slog serieledarna Sävehof igår i handboll!
Ja, det var bättre på 70-talet. Framför allt var vi yngre. Pedofiler, empatilösa och oärliga människor har även jag svårt för.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
Zara

Zara

27 oktober 2010 00:50

Ojdå, jag hade missat utmaningen, den kommer, ge mig lite tid bara ;) Ska bara lära mig kopiera först ;) *sliter mitt hår*

http://www.letsfaceit.bloggplatsen.se

baraenjeppe

27 oktober 2010 11:52

det e lugnt!
jag slet själv i mitt hår, så nu har jag inget kvar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Skapa flashcards