Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Men inte hästar också...vad är det för fel på folk?

Av baraenjeppe - 25 oktober 2010 16:20

http://www.expressen.se/nyheter/1.2187253/brutala-overfall-mot-hastar-okar-dramatiskt


"I förra veckan inträffade ett överfall i en hage på Torps säteri utanför Nyköping. Offret, ett dräktigt 20-årigt sto, hade skurits djupt inne i vaginan.
Ägaren Jenny Karlsson upptäckte i torsdags att hästen var skadad men trodde att hon skadat sig själv. I lördags såg hon att det runnit blod utefter stoets bakben och insåg varifrån det kom."

 

Tydligen var det 20 st anmälningar förra året, redan i år är det 40-50 där hästarna skurits i underlivet..  .....vad är det för "människor" som kan göra så, och vad för man ut av det?...Är det samma människor som sedan ger sig på andra människor, eller "stannar det" vid hästar?  Jag kan inte få in i mitt stackars huvud hur man kan ge på varelser som inte kan skydda sig...varför gör man detta, kan ngn förklara för Jeppen för han kan inte förstå?


 
 
Natalina

Natalina

25 oktober 2010 16:44

men herregud! fy fan..

http://www.natalina.se

baraenjeppe

25 oktober 2010 18:24

precis...alltså, jag är en i grunden rätt positiv människa, och det tänker jag fortsätta med...men alltså, barn och djur...sådana som inte har en chans att försvara sig..! *arg*...har tränat bort lite frustration, vilket nog var behövligt...fan jag tar åt mig och mår illa av att läsa sådant...! egentligen borde jag för mitt eget bästa bannas från att se djurpolisen och läsa tidningarna .. suck...

 
Ingen bild

noboytoy

25 oktober 2010 17:09

Själv fann jag en tråd på nätet där människor samtalade om nästa träff på en gård i Småland.

Människor kom dit och betalade för att penetrera hundar, getter och hästar.

Barn är fruktansvärt. Djur är näst mest fruktansvärt.

Det största odjuret på jorden är människan.

baraenjeppe

25 oktober 2010 18:29

jag kan inte annat en att hålla med....!
Men vad fanken? penetrerar hundar, getter och hästar?, jag hoppas dessa avskum till människor hamnar på Hall och blir penetrerade själva av sina medfångar..
Jag är en empatisk människa inbillar jag mig, men de som ger sig på barn och djur hyser jag ingen som helst empati för .

 
Hypofysen

Hypofysen

25 oktober 2010 18:30

Hörde det där på radion o jag kan bara inte fatta. De borde skäras med en slö kniv nånstans som straff.

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

25 oktober 2010 19:14

nickar och föreslår att den slöa kniven bör användas på det organ de kissar med...*ler elakt*

 
Vikki

Vikki

25 oktober 2010 19:35

Vidriga, äckliga typer! Lås in dem på vatten och bröd, 10 i samma cell och kasta bort nyckeln. Det gör mig inte ett skit att de får sitta där tills de ruttnar!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
pinkozzy

pinkozzy

26 oktober 2010 10:49

Jaha, då har vi bloggat om samma sak tydligen. Jag såg detta i vår lokala tidning i morse.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
susanna55

susanna55

27 oktober 2010 09:19

Djurplågare är det värsta jag vet!!! Satan!! Avrätta dom! Och så dessa tidelag, ja vad är det för fel på folk???

http://susanna55.blogglatsen.se

 
EmilyStrange

EmilyStrange

28 oktober 2010 22:31

det där är så sjukt att jag vill kräkas. men inte mindre sjukt än att män våldtar barn och kvinnor. vad fan är det för fel på MÄN undrar jag??? gaahh!!

http://www.emilythestrange.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards