Alla inlägg den 10 november 2010

Av baraenjeppe - 10 november 2010 14:41

Vad sjutton? tänkte jag när de screenade" Hank Von Helvete" från Turbonegro som Cornelis Vreeswijk......inte kan väl han?....sedan har jag sett intervjuver, tv-program....och inser att detta är sjukt rätt, inte bara ser han ut som Cornelis han låter som honom....Jag ser fram emot att se den filmen om en ikon i Svensk musikhistoria....kika gärna igenom hela "teasern" jag skickar...och inse samma sak...detta måste man bara se, det var länge sedan Jeppen var så sugen på att se en film!





Av baraenjeppe - 10 november 2010 14:18



Hur väljer man sitt husdjur...sött, trevligt....? snällt och fogligt...barnen skriker efter en kanin?


Well....jag är ju en hundmänniska och skulle gärna ha en hund, men känner att jag jobbar för mycket och inte kan ge hunden det den behöver, och den tid den behöver.....


sedan finns det ju en rackare som man iof måste skaffa ett stort terrarium för, som är sjukt självständig och som är mästare på att riva ner gardiner(var leguan vakt för några år sedan)....Min gissning är ju att jag inte kommer skaffa mig en söt katt eller rolig hund, utan snarare detta.....


http://www.tropicarium.se/images/groen_leguan.jpg


Sedan gillar jag ju reptiler.....så varför inte...har börjat leta efter var man köper och hur man uppfostrar en leguan...så snart, blir det troligen en till leguan i Hägersten... ;)


Man säger ju ofta att ett husdjur skaffar man efter hur man själv är, vill bara påpeka att jag inte känner mig direkt reptilaktig    , men kan fascineras över hur de överlever de svåraste förhållanden, emedans en katt och en hund numera är totalt beroende av människan.


Ovido - Quiz & Flashcards