Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Husdjur

Av baraenjeppe - 10 november 2010 14:18



Hur väljer man sitt husdjur...sött, trevligt....? snällt och fogligt...barnen skriker efter en kanin?


Well....jag är ju en hundmänniska och skulle gärna ha en hund, men känner att jag jobbar för mycket och inte kan ge hunden det den behöver, och den tid den behöver.....


sedan finns det ju en rackare som man iof måste skaffa ett stort terrarium för, som är sjukt självständig och som är mästare på att riva ner gardiner(var leguan vakt för några år sedan)....Min gissning är ju att jag inte kommer skaffa mig en söt katt eller rolig hund, utan snarare detta.....


http://www.tropicarium.se/images/groen_leguan.jpg


Sedan gillar jag ju reptiler.....så varför inte...har börjat leta efter var man köper och hur man uppfostrar en leguan...så snart, blir det troligen en till leguan i Hägersten... ;)


Man säger ju ofta att ett husdjur skaffar man efter hur man själv är, vill bara påpeka att jag inte känner mig direkt reptilaktig    , men kan fascineras över hur de överlever de svåraste förhållanden, emedans en katt och en hund numera är totalt beroende av människan.


 
 
Hypofysen

Hypofysen

10 november 2010 22:02

Jag har funderat mycket på om man väljer ett husdjur som liknar en själv eller om det formas efter ägaren. Min hund är så lik mig i sättet o kroppsspråk att det är skrämmande. Lockigt hår, misstänksam som tusan mot människor hon inte känner, de som är godkända är högt älskade, hon måste alltid tänka efter lite om hon har lust att göra som jag säger, älskar grönsaker o skogen o är en riktig klumpeduns. Så du brukar riva ner gardiner alltså?

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

11 november 2010 09:46

Njae , var mer ute efter att påpeka att Leguanen jag passade var en mästare på att riva ner gardiner….jag är ju iof duktig på att ramla omkring , lite som Gösta Ekman med rullskridskor ….men gardiner har jag lyckats undvika att riva ner faktiskt…

Jag tror allt att djuren formas efter dig, eller "ägaren"…så skaffar jag mig en vovve, så kommer den bli klumpig och gilla att softa i soffan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Skapa flashcards