Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Expressen, Bödel och Jury

Av baraenjeppe - 12 november 2010 00:56

Jaha, nu har ju Expressen gjort sig till domare och bödel…..”Lasermannen 2” , har blivit uthängd och hans namn blivt publicerat, INNAN han blivit dömd….ingen reagerar, han verkar vara den troliga gärningsmannen, ja visst, ….men kan inte pengahungern från Expressen vänta, och faktiskt låta rättvisan ha sin gilla gång….vill Vi ha ett samhälle där folk hängs ut innan de är dömda, vem bestämmer vem som skall bli uthängd?...vem bestämmer att ”han/hon är skyldig låt oss visa hans/hennes nuna  i tidningen och låt oss döma honom/henne i förtid”



Nu verkar det som han är skyldig, javisst, men vem är juryn, skall inte den vara den av domstolen utsedda …eller skall det vara hyenorna på kvällstidningen som bestämmer?


Så häng ut alla misstänka mördare, våldtäktsmän med namn och bild, frossa i deras påstådda brott……?


Eller så väntar man och ser att de får en fair rättegång…och döms de, javisst fram med namn och nuna……..men jag känner en stor oro, att Expressen skall diktera för Svenska folket vem som är skyldig och vem som inte är det….!


Det är säkert så att i detta fall är han skyldig, men vem bestämmer om vem som skall bli uthängd i medierna? Varför hängs inte ”Örebrovåldtäktsmannen” ut?

eller han översten  som misshandlade sin fru  och eventuellt våldtog henne? Varför  hängdes inte han ut med namn i tidningarna innan han blev dömd?


Eller kan det vara så att tidningarna selekterar ”lite”…brrr…..  


Så låt oss hoppas att polisen tagit rätt person i Malmö,  är han skyldig låt han ruttna i fängelset!!....MEN…låt rättvisan ha sin gång..och ge honom en fair rättegång….!! Jag börjar bli allvarligt orolig över hur kvällstidningarna sneglar mer och mer mot sina kollegor i England....

 
 
pinkozzy

pinkozzy

13 november 2010 09:58

Jag tror att AB också gått ut med samma sak. Dessutom reagerade jag på min blogg för någon dag sedan. Håller i övrigt med dig.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
susanna55

susanna55

13 november 2010 10:25

Ja det är ett otäckt fenomen. Media skapar opinion med sina vinklingaräven inom politiken Men är det media som styr? Media "ägs" troligen av andra makthavare. Enda sättet att inte ge dom den makten är att vi spolar media helt och hållet.

http://susanna55.bloggplatsen.se

baraenjeppe

13 november 2010 12:34

Men inte kan vi spola media, hur skall jag då kunna läsa om bigbrother nisses/nisselinas senaste skandaler ;)få reda på vilket väder det blir till helgen och framförallt få reda på om Lasse Kroner har ont i ryggen? ;)

 
Vikki

Vikki

13 november 2010 10:59

Obehagligt hur de jagar människor har kommit i kontakt med honom också. Har för mig att jag skrev om det, när det gällde trippelmordet i Härnösand.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Vikki

Vikki

13 november 2010 21:14

gör så här istället och det är en bra låt

http://vickileh.bloggagratis.se/2010/07/07/3218131-om-media/

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

16 november 2010 09:34

i agree! i både ditt inlägg och om låten!

 
Gubbfan

Gubbfan

15 november 2010 13:02

Tja, vad väntar du dig av något som drivs av viljan att gå med vinst?
Pengar luktar visst inte sägs det.
Men nog är det väl så att det skulle vara skottpengar på företagsekonomiskt tänkande och företagsekonomer?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

baraenjeppe

16 november 2010 09:50

Viljan av att gå med vinst behöver inte vara fel, det är ju hur man gör det som räknas i min bok...men "greed is good" som den gamle gecko sa i wall street filmen är ju långt ifrån alltid sant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards