Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Bra Svensk Hårdrock/indie must die!

Av baraenjeppe - 20 december 2010 22:01

Hmmm...det pratas om "bra" svensk musik..suck..."Boring Robyn", samt "jag kan inte sjunga men jag får bra recensioner efter som jag känner recensenterna personligen, Håkan Hellström"  ...wow..dessutom är jag "indie" vilket gör en extra geting eller pluss...suck...  


Jag är verkligen ingen fan av svensk pop...men Kent MOSAR ju Håkan Hellström.......just nu är det ju inne att gilla "indiepop" bland musikjournalister...för er som inte vet vad indiepop är så ställer jag gärna upp och berättar!  ...det är "intellektuell" musik för journalister....dvs tråkig kompetent pop från boring band som Broder Daniel, Popsicle  och Belle and Sebastian...tråkig musik utan udd...utan känsla alls..


Så ät detta!!...Svensk hårdrock..sjukt bra!...och inga falsksjungande göteborgare i sjömanskostym i närheten   



 
 
Vikki

Vikki

22 december 2010 15:39

Du har så rätt, förutom hårdrocken!

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

26 december 2010 12:50

förutom hårdrocken...jag som fick för mig att du var en hårdrockare av rang *asg*

 
Vikki

Vikki

22 december 2010 15:42

Ok, jag vill se dem live, alldeles för länge sedan jag headbangade...

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

26 december 2010 12:50

så skall det låta!!

 
pinkozzy

pinkozzy

24 december 2010 09:09

GOD JUL !

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

26 december 2010 12:50

god fortsättning!! ;)

 
pinkozzy

pinkozzy

26 december 2010 10:14

Nja, för mig går både Hellström och Kent fetbort. Men det finns en hel del andra artister och grupper som jag undrar hur de kan få så bra recessioner. Jag har dock hittat en del bra tyska band på youtube. Men då behöver man kunna språket för att hänga med i texten.

http://pinkozzy.bloggagratis.se

 
EmilyStrange

EmilyStrange

31 december 2010 00:28

Robyn är faktiskt bra på riktigt, men resten kan jag hålla med om. Håkan är ett skämt! Hah!

Men du, ett gott nytt år!! Jag uppskattar dina kommentarer hos mig ska du veta och jag vill även tacka för en underhållande läsning här :)

kram på dig!

http://www.emilythestrange.se

baraenjeppe

3 januari 2011 23:58

Detsamma!!
Och NEJ robyn är inte bra alls..hon önskar hon vore svart...wailar i höga toner som alla "soulsångare/skor/...suck...tråkigt!Visst en del bra poplåtar, men ingen origanalitet alls!

Annars tackar jag för din snälla kommentar!

Du skriver roligt och intressant, så jag kommer fortsätta att dyka in och kommentera..även om du inte gillar min musiksmak ;)

 
pinkozzy

pinkozzy

1 januari 2011 11:20

Har Jeppen tagit julledigt?

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

3 januari 2011 23:50

japp! ;)

 
Hypofysen

Hypofysen

1 januari 2011 16:43

Tur för mig att jag gillar Kent mer än mina indieband...

http://hypofysen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards