Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

No Superman...varför jag inte skrivit här på ett tag

Av baraenjeppe - 4 januari 2011 16:59



Hejsan kära läsare, och vänner och både och...  


Jag har ju inte skrivit här på ett tag...men det har sin naturliga förklaring...


Dagen innan nyårsafton, skulle gå ner och handla i vårt lugna förortscentrum...ser två killar stå och bråka och knuffa på en yngre tjej....ser folk som bara går förbi....hmm....jag kan faktiskt inte gå förbi, utan går emellan...knuffar undan killarna och säger åt tjejen att springa därifrån....det gjorde hon...dock så vaknade jag upp 4 timmar senare på St Göran....blåmärken vid revbenen...nyckelbenet värkte och fotleden var blåsvart... lätt hjärnskakning...ingen aning vad som hände, och ingen verkar ha sätt något alls...suck....

  


Låg på stgörans i typ tio timmar...fick dropp och morfin..så man var lite i luvan ...de var jättebra, pratade och och tog hand om mig, röntgade och flera läkare var där och kollade till mig där jag låg på en säng i korridoren..."finns inte tillräckligt med rum "suckade den kvinnliga läkaren när jag frågade varför folk låg i korridoren..


Vad kan man lära sig av detta?  , jo att folk är fega, två killar mot en tjej, och andra som bara går förbi....de som jobbar i sjukvården kämpade , jag så hur de sprang runt och hjälpte folk...trots att de var för få! stort cred om nu ngn som läser detta jobbar på stgörans...!!!


 Sjukvården  som vi betalar dyrt för, har folk liggande i korridorer, en kvinna låg och skrek...VATTEN VATTEN...hon fick det, men fortsatte...hon var psykiskt sjuk berätta en sköterska...men psykvården har vi ju ingen så hon kommer in då och då på våra akutsjukhus...suck...  


Jag irriteras just nu på att OM alla som såg detta ske, skulle gott imellan så hade de inte kunnat göra ngt, men folk fegar som vanligt ...jag är VERKLIGEN ingen superman, men jag fattar inte hur folk kan gå förbi...jag kan inte förstå det  


Så just nu så är allt okej, ser iof ut som jag gått en match mot Tyson...blåmärken överallt, men va fanken, jag är lite stolt över mig själv att jag inte var som de andra som bara gick förbi


Ha det gott alla därute, och glöm inte att de onda aldrig skall få vinna!!    




 
 
Vikki

Vikki

4 januari 2011 19:21

Ok, du är inte supermannen men jäkligt NÄRA! Så, när ska vi gifta oss?

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

4 januari 2011 20:55

jag är redo! ;)

 
pinkozzy

pinkozzy

5 januari 2011 10:26

OK, du är inte Superman, men en person med stor empati och civilkurage! Skönt att det finns folk som är som jag. Jag har också gått emellan ibland, men har lyckats undvika att hamna på sjukhuset. Krya på dig. Du är bäst!

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

6 januari 2011 13:29

well tusen tack!!

 
Ingen bild

noboytoy

5 januari 2011 22:59

Åh men gud..!! Vad är det för människor? Fega ynkryggar!

Men det kan man ju inte säga om dig! Hjälten!

baraenjeppe

6 januari 2011 13:29

Hjälten?..nej tämligen normalt beteende bara, men som sagt, det är inte jag som är hjälte, absolut inte, det är de andra som är fega ynkryggar.

 
Paulina

Paulina

6 januari 2011 11:05

Åh jösses! Vilket hjältemod! Men skrämmande att det var så många som bara ignorerade något sådant som skedde mitt framför deras ögon :O

http://kristenryttare.bloggagratis.se

baraenjeppe

6 januari 2011 13:28

well det är lättare att titta bort...tyvärr, och konsekvensen av att ingripa kan ju bli tråkig.

 
Hypofysen

Hypofysen

6 januari 2011 14:07

Fy tusan för fega människor. Tur att du finns o kan träda in! Du ska definitivt vara stolt. Synd att ingen annan reagerade för de två skulle inte haft mycket att sätta emot om ni varit mer än en person som sa ifrån. Hoppas du mår bättre!

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

10 januari 2011 11:03

Precis som du säger, hade fler gått imellan, hade det nog gott bättre..!

 
Petra

Petra

6 januari 2011 16:46

Du är en sann hjälte! Det behövs sannerligen fler människor av din kaliber.

http://jotjena.blogspot.com

baraenjeppe

11 januari 2011 17:10

Tusen tack, det var snällt sagt, schysst blogg bye the way!

 
Gubbfan

Gubbfan

24 januari 2011 11:13

Förutom att jag lyfter på Gubbfans hatt för ditt agerande och samtidigt undrar om du fick några kvarstående fysiska men, så har jag en liten fundering som faktiskt rör alla dina läsare:
Är ni blodgivare än?
Om inte, varför?
Vad hade hänt med Jeppe om han hade blivit så skadad att han måst genomgå en större operation och det inte funnits tillräckligt med blod?
Har ni dessutom blodgrupp 0-, som Gubbfan, så kan
ni vara säkra på att ni är extra-extra välkomna som blodgivare. Läget är nämligen sådant att trots att Gubbfan kommit upp en bra bit i åldern, så kallas han till blodgivning några gånger om året eftersom det är ont om blod.
Nog vore det bättre om blodbankerna kunde fyllas med blod från er ungdomar, alltså ni som är under 60-70 år?

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

baraenjeppe

25 januari 2011 11:03

Tusen tack
Njae, liteskrapsår och lite öm i nyckebenet/axeln, men annars är det inga problem fysiskt,

Vidare instämmer jag i det gubbfan skriver, ge blod!..det är inte farligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards