Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Barnfritt på flyget ja tack...alkoholfritt ännu mer JA tack

Av baraenjeppe - 7 februari 2011 11:01


http://www.aftonbladet.se/wendela/article8515720.ab


Alltså , detta är lysande..  


Då 75% tycker att det är störande med skrikande barn på flyget, så lär ju det finnas kundunderlag för dessa barnfria flighter…  

Jag är iallfall en potentiell kund.



Finns ju andra flighter jag skulle kunna tänka mig…alkoholfria tex…det är ju alltid ngn jävel som inte kan låta bli att bli packad och gapa och ha sig på långflighter   vilket ju är bra mycket värre en skrikande barn…om vederbörande dessutom har barn med sig så blir det ännu värre…barnfria och alkoholfria flighter och Jeppen bokar dessa pronto!



 
 
pinkozzy

pinkozzy

7 februari 2011 11:54

Ja, gärna barnfritt, men inte alkoholfritt. Jag flyger många gånger per år. För några år sedan flög jag 30 gånger på ett år. Men jag kan inte dra mig till minnes att det förekommit för mycket sprit i något fall utom 1 gång. Men den kärringen var full redan när hon klev på.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

7 februari 2011 12:03

Jag kanske bara haft otur, men av mina fem senaste långflighter har det tre ggr varit folk som varit så fulla att man undrar hur det skall gå med säkerheten..!

 
Vivi

Vivi

7 februari 2011 13:44

Barn har jag inte problem med, barn är ju barn, men vuxna männsikor som inte kan hantera alkohol är en annan sak! Om inte annat snarkar folk så himla högt om de somnar fulla :P

http://www.missvivis.se

baraenjeppe

7 februari 2011 14:34

njae....tio timmar i flyget med skrikande barn, och unge som sparkar i ryggen på stolen och vägrar sluta trots att man sagt till de mesiga föräldrarna och den bortskämda ungen...brrr

 
Gubbfan

Gubbfan

8 februari 2011 09:08

Jag tror att Jeppe skall sluta åka med flyg.
Han kan gott börja tänka på den andra miljön som inte bara omger honom så där tätt inpå.
Han är förresten inte för gammal för att tågluffa. Det vimlar av interrailande pensionärer på tågen nu mer.
Jeppe kommer säkert att passa in.
Ta med Pinkozzy också. Han behöver en tur med ryggsäck och kanske lite svält i stället för hans pysslande med LCHF och GI.
Så kan man ju kliva av på någon station om det blir för bråkigt på just det tåget.
Det går visserligen att kliva av flyget också har det sagts mig, men man gör det bara en gång.
Ha så bra och försök låta bli att flyga ner på ryggslut osv i halkan.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

baraenjeppe

8 februari 2011 14:01

;)
Jag skall kolla med pinkozzy kanske kan vi ge oss av till milano eller så via tågluff...eller så tar jag helt enkelt flyget(gärna den barnfria varianten ;))

 

baraenjeppe

9 februari 2011 00:04

HMmm...där fick jag... ;)

hon har många poänger i det hon skriver...men jag har inte låtsats vara pk...jag tycker faktiskt det är jobbigt att om man flyger i tio timmar ha ett skrikande barn bakom sig, som sparkar i ryggen...så jag måste erkänna att jag är en dålig människa och skulle lätt betala lite extra för att slippa det på långa flighter ;)...dåliga dåliga Jesper

 
Bitterfittan

Bitterfittan

11 februari 2011 16:36

Skrikande barn ÄR jobbigt! Allra mest för den som hör ihop med barnet eftersom man både måste ha ljudet i örat och stressas över att omgivningen stör sig. Och jag skulle lätt betala lite extra för att ha barnvakt på långa flighter. ;)
Dåliga, dåliga mamman. :))
Fast jag skulle inte ge mig ut på en tiotimmarsresa med barnen. Tre timmar har räckt mer än väl. Huuuu!
Duktiga, duktiga mamman. ;)

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

baraenjeppe

14 februari 2011 18:32

;)
jag tycker du verkar vara den duktiga duktiga mamman! ...ja barnskrik är jobbigt...märk väl att jag inte irriteras över barnet...det är helt enkelt bara jobbigt..och jag kan betala lite extra för att slippa det! dåliga dåliga jeppen ;)

 
Vikki

Vikki

14 februari 2011 00:04

Är det inte bara att prata med kabinpersonalen och påtala att man stiger av om man inte får byta plats?

Annars hänger jag gärna med på tågluffen!

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

14 februari 2011 18:30

JA..tågluff låter kul...älskar att åka tåg..kanske till våran smekmånad= ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards