Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Homofobi inom fotbollsvärlden?

Av baraenjeppe - 10 mars 2011 13:25

http://www.metro.se/nyheter/hysen-kommer-ut-som-homosexuell/EVHkci!vzDzZms7mk6Cs/


Jaha...whats the deal, skulle man önska att man skulle kunna säga. En fotbollsspelare med känd far (Glenn Hysen) kommer ut och säger att "jag är gay".....grejen är att det finns visst bara en homosexuell fotbollsspelare, när det rent statistiskt borde finnas mellan 11-22000 homosexulla fotbollsspelare....


Glenn Hysen(hans far) har redan gjort ngt bra, han svarade i ekot, att det är min son, jag älskar honom, hans sexualitet skiter jag i, och vill bara stötta honom som människa, Glenn som då är snarare känd för motsattsen, klippa kallingar i omklädningsrummet, macho...står upp för sin son BRA DÄR GLENN!!


Så kommer vi till en mer tragiskt händelse innom fotbollsvärlden.


Den första Svarta spelaren som slog igenom Justin Fashanu....brillljant, smart, snabb..fanns bara ett problem han kom ut som GAY....hans mindre begåvade bror (John)..som var känd som en "ladies man", gjorde avbön och från sade sig släktskapet med Justin, hans karriär dalade, trots att han var given i landslaget fick han ingen chans

Hans liv slutade 1998, då han hängde sig i sitt garage

http://www.petertatchell.net/sport/justin_fashanu.htm


 
 
pinkozzy

pinkozzy

13 mars 2011 10:26

Jo du, det är en lång väg innan alla behandlas lika i samhället.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

14 mars 2011 15:24

sorligt fast sant är det precis som du säger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Skapa flashcards