Direktlänk till inlägg 7 april 2011

jaha nu blåser det i sthlmsområdet, givetvis med totalt kaos som följd

Av baraenjeppe - 7 april 2011 20:41

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12848806.ab


Suck och suck...lite snö...tunnelbanan blir helt utslagen....lite blåst och tågtrafiken spårar ut...  


Fanken, uselt, man vill att vi skall åka kommunalt, men så fort det händer ngt utöver det vanliga så stannar allt....nästan så man skall köpa sig en fet bil som spyr ut avgaser ....


trött på att inte de kommunala färdmedlen funkar....snart är det lika bra att skaffa sig en stor och stygg bil som tar sig fram i alla vädren...  

 
 
gubbfan

gubbfan

14 april 2011 11:14

Nej-Nej!
Ingen stor fet amerikanare som spyr ut avgaser innan nästa REJÄLA löneförhöjning.
Jag har en sådan. Den drar mellan 1,2 och 1,8 per mil. Tankar för drygt 1 100:- per vecka. Tankeneländet rymmer ca 90 liter och är tom vareviga måndag/tisdag.
Men i går var jag och köpte en elassisterad cykel.
En tanthoj med elmotor. Crescent med 7 växlar. Kommer upp i 25 km/timme med elmotorn. Räckvidd ca 5 mil. Det är tillräckligt eftersom det är 2 mil till tätorten där butiker, banker osv ligger.

Så gå till en cykelhandlare och kika. Men akta dig för deras eget nonamemärke "Sjösala". Det är att kasta pengarna i sjön.
Tro inte att politikerna kommer att satsa något mer på att rusta upp järnvägar, tunnelbana osv i Stockholm. De närmaste 10 årens tunnelbaneupprustningspengar är låsta på renoveringen av linje 19 ut mot Bandithagen och Hagsätra. Något annat kommer inte att satsas på.
Så gå till cykelhandlaren och köp en elassisterad tanthoj. Glöm idén om att slänga benet över sadeln och hoppa upp på en herrcykel. Du kommer bara att ramla i backen.
Gamlingar klarar inte sådant.
:-(

http://gubbfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards