Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Det var länge sedan

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge!


1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...  

Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag är stolt över att jag klarat mig så länge!


2)...mitt i allt detta så fick jag blödande magsår..låg på st göran i tre veckor, och har just sluppit förbi att bara äta soppa.....Fördelen med detta är ju att jag gått ner i vikt ;)


3) har sagt upp mig från jobbet..eller rättare sagt, jag visste att de skulle flytta backoffice och kontorsverksamheten till Finland, så jag kontaktade personalavdelningen, och sa " jag kan gå utan att bråka om jag får ett och ett halvt års lön"....chockad konstaterade jag att de sa JA...så nu har jag jobbat lite gratis för situation sthlm, men skall nu söka ett stadigt jobb, LÅÅÅNGT från stureplan och bankverksamheten  


4) Min lillasyster i Texas ....har varit där nu när jag "är ledig med lön" och är kär :)

Numera är jag grymt bra på imse-vimse-spindel samt att byta blöjor

Åker dit igen i slutet av juli då syrran och hennes make skall resa lite, och Jeppen skall vara barnvakt!!




 
 
Gubbfan

Gubbfan

23 juni 2012 16:51

Det var verkligen ett tag sedan Jeppen var inne på bloggen.
Tack för kommentaren hos mig förresten.
1) Bra gjort med att hålla sig borta från eländet så länge. Hoppas verkligen att du har klarat midsommaren också. Det är nämligen en ruskigt svår helg.
2) Inget ont som inte har något gott med sig då.
3) Oj! Det låter som "Nördbanken" som min äldste son kallar sin bank. Men hur får man tag på jobb idag? Hoppas att du har kontakter.
4) Det låter kul. Men du, var lite sparsam. Nya jobb och pengar kan det vara ont om.

Ha så bra!


http://Gubbfan.bloggplatsen.se

 
jeppen

jeppen

26 juni 2012 20:50

1) Har klarat midsommaren alldeles utmärkt, trocadero är det starkaste jag druckigt
2)Precis
3)I stockholm är det faktiskt inget problem att få ett jobb, har latat mig och lagt upp mig på monster ...har varit på 4 intervjuver och tackat nej till två av de jobben, och detta trots att "finanssektorn" krymper
4) Fast grejen är ju att jag har ett år på mig att få ett jobb, och utan att söka alls utan bara lagt upp min CV så har jag fått flera som kontakt mig, så..
Men om det skiter sig...så, well jag är hellre fattig som har rest och träffat sin familj, före ngn som inte klarat att pallra sig över länsgränsen ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hypofysen

29 juni 2012 15:22

Vad bra att du mår bättre! Pengar är inte så viktigt när allt annat krakelerar...men trevliga att ha :)

 
Vicki

Vicki

30 juni 2012 22:50

Gubbfan är klok i vanlig ordning, likaså du! Är det din systerdotter du är kär i? Öhh, det är nog inte så lyckat, är du medveten om att Texas fortfarande har dödsstraff?
Om du lovar att blogga mer regelbundet, så skall jag också göra det!
Over and Out, vi hörsch (ångermanländska)

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

4 juli 2012 16:02

Ja det är han :)

Ja det är det, och du behöver inte oroa dig, de av kvinnligt kön jag blir attraherad av är oftast äldre eller iallfall i närheten av min ålder ;)

 
Pinkozzy

Pinkozzy

6 juli 2012 09:55

Skönt att ha dig tillbaka.
1. Den som vore så klok ändå. Har 3 tjejer med sina resp. 2 av männen kan festa till vid t ex en kräftskiva, men inte speciellt annars. En tjej är 33 och har aldrig smakat och de två andra tar en cider eller ett glas vin i månaden. Det är jag djävligt stolt över. Det jag inte är stolt över är att jag inte är där du är nu.
2 och 3. Jag är snart 60. Så varför ska jag jaga livet ur mig. Därför sa jag också upp mig. Jag kände att det räckte att ha gått in i väggen 2 gånger och på väg in i den tredje. Så nu lever jag på A-kassa sedan ett antal år. Men jag skäms inte för det. Jag har faktiskt jobbat fler timmar än många andra i hela sitt liv. Började tjäna pengar redan som 12-13-åring på kvällar och helger med att dela ut reklam och hjälpa till i en färgaffär. Och sen... Äh va fan. Kolla in min blogg så lägger jag ut det där.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Av baraenjeppe - 17 maj 2011 14:25

Har bytt jobb, en ny avdelning, fått chefsansvar...jobbat mycket...min bästa vän när jag var lite har gott bort i cancer....lyckats slita av min hälsena när jag spelade badminton...så jag tar allt på samma gång......   NI som läser min blogg, hop...

Ovido - Quiz & Flashcards