Alla inlägg den 5 juli 2012

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50


Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;)

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40


Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför.

Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag förstår kan vissa kråkungar vara för fega för att flyga, så han/hon blev nog lämnad efter.

Blödig som jag är har jag nu inkvarterat honom/henne på min balkong, och just grävt upp lite mask till  Wiehe som jag just döpt honom/henne till skall få mumsa på innan W förhoppningsvis blir modig nog att flyga iväg.






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards