Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Måste Man vara till vänster ?

Av baraenjeppe - 7 juli 2010 01:10

Måste man vara till vänster för att som Man, tycka att kvinnor har samma rätt som oss män?....att kvinnor skall ha samma lön för samma jobb?...skall man kallas sosse för att man tycker det är bedrövligt att vi 2010 inte kan säkerhetställa samma rättigheter för ngn som är född med mus eller ngn som är född med kuk...


Jag har tidigare vägrat kalla mig feminist,tyckt att många varit för "militanta"  ...men banne mig så borgerlig jag är så börjar mitt tålamod ta slut.....Jag har en yngre syster och flera kvinnliga vänner som jag anser bör ha samma chans som jag har .....


Så varför ser det ut som de gör idag, varför har vi män bättre betalt ...större möjligheter och VAD är det som gör att kvinnor stoppas...?..


Är det en gammal struktur som "hänger kvar"?.......


Ni kvinnor för gärna försöka förklara, för jag förstår inte...och även män är välkommna ;)....som sagt jag kan inte fatta varför det är så, och jag anser mig inte vara efterbliven eller dum i huvudet



 
 
nobotytoy

nobotytoy

7 juli 2010 05:24

Jeppe: du har TIDIGARE vägrat att kalla dig feminist? Nu då??

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jeppehegersten

7 juli 2010 11:24

Noboytoy/
Ja det gör jag nog, nu finns det ju som i alla "ideologier" en massa förgreningar, men om man anser att man är feminist om man tycker att det fortfarande finns grava orättvisor som kvinnan drabbas av, om man tycker att lika lön för lika arbete, samt kvinnans rättighet att kunna klä sig hur hon vill utan att bli antastad och eller attackerad är en självklarhet i ett modernt samhälle så får jag nog beteckna mig som feminist.
Räcker ju att läsa visa inlägg i ex aftonbladets debattsidor för att inse att grotthanen är fullt levande än i dag :(


 
susanna55

susanna55

7 juli 2010 12:36

Det är klart att du är feminist, alla är feminister men begriper det inte själva! Frågar du någon om dom tycker kvinnor ska ha lägre lön för samma jobb och utbildning, så anser dom att det är fel. Alltså är dom feminister! DET är vad feminism handlar om, glöm allt annat, LIKA LÖN FÖR LIKA JOBB!!
Tror att din blogg kommer att bli skitbra, har länkat den!

http://susanna55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards