Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Sexköp

Av baraenjeppe - 7 juli 2010 20:23

Nu när det varit varmt ute, och jag känner mig allmänt irriterad över att min dyra fina fläkt i sovrummet som jag köpte i vintras tyckte det var en bra ide att fungera på vintern och lägga av nu när det är som varmast, så tänkte jag avreagera mig lite.  


Ämnet är sexköp:


Först tänkte jag ta de argumenten för som av ngn anledning oftast män för fram i olika debattforum…..  


"Jamen det är ju ett avtal mellan vuxna människor"…."Varför skall staten lägga sig i?"..."Hon säljer ju frivilligt…"


Eller hur säger jag…den prostituerade tycker säkert det är jättekul att ha ett par valrossar om dagen som ligger och vältrar sig…..


Myten om den lyckliga horan kan säkert vara korrekt i några enstaka fall, men jag är lite mer cyniskt och tror nog att de flesta som väljer att sälja sin kropp inte mår så bra, och det minsta de behöver är ytterligare en torsk som utnyttjar situationen…


Om nu ”ja men hon fick ju 1000 kronor”  argumentet skall gälla och därmed torsken tycker han varit snäll, så undrar man ju inte om han nu är en sådan fin människa varför gav han inte henne de 1000 kronorna och gav fan i att knulla henne….  


Klart som fan staten skall lägga sig i när en person (i det allra flesta fall vågar jag påstå) är i underläge, behöver pengar för knark eller kanske åt en hallick, blir utnyttjad av ”fina Benke”


Sedan är ju ”ja men det är ju världens äldsta yrke” argumentet rätt ”skönt!” Jaha….well dags att skrota det yrket då!  


Igen så vill jag påpeka att jag faktiskt tror att det finns enstaka kvinnor som mår bra och tjänar bra pengar på att sälja sig ngn gång i veckan/månaden till män och som kanske kan välja och vraka …men den stora massan är nog inte så.

Trafficking från Baltikum och Ryssland….trasiga kvinnor som får ställa upp på det mesta för att klara nästa fix är nog vanligare..


Sedan nästa argument...” ja men jag säljer ju min kropp/själ/ i gruvan/kontoret  varje dag"….Well den kan man ju såga  tämligen enkelt!


För inte är det så att killen i gruvan/kontoret tvingas sära på benen och bli våldtagen i gruvan eller på kontoret…inte är det väl så att 3-4 kvinnor betalar honom för att göra saker han inte vill, .med någon han känner avsmak för…


Sedan det "roligaste" argumentet…”ja men tänk på de handikappade då”…well tror inte att det är rullstolsrally på malmskillnadsgatan direkt ..  

 
 
noboytoy

noboytoy

8 juli 2010 09:25

Vad kallas det? Ansvarsfrihetens retorik....? Sexköpare hittar alltid argument för att slippa se på sig själva som dom vidriga män dom är.

http://noboytoy.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

8 juli 2010 09:39

Ja, att slippa ta ansvar för sina handlingar är ju en männsklig rättighet...eller inte...

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

8 juli 2010 10:53

Ja dessa kommentarer i AB, och även i min blogg, om rätten att bestämma över sin egen kropp för rätten att sälja sin egen kropp är så hårresande dumma så man storknar!!! Det anses mycket värre att förbjuda något??

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
pinkozzy

pinkozzy

9 juli 2010 22:46

Jag har varken räknat eller utfört någon avancerad statistik i ämnet men tror att 99,999% av alla horor INTE tycker det är kul utan ät tvingade av en eller annan anledning. Men om en kille nu är så djävla nödig borde det väl vara renligare och enklare att slå en handtralla. För 12 år sedan åkte jag från Berlin till Prag. Vid gränsen och en mil in i Tjeckien stod alla från 13-60 på armlängds avstånd och bjöd ut sig. Om nu alla tjejer tyckte att detta skulle vara så kul så tycker jag att det är lite konstigt att inte kön gick hela vägen till Prag.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

10 juli 2010 11:43

Har själv åkt den vägen bara för ngra år sedan..och det är likadant nu kan jag säga..!

Håller med dig, högerhanden är bättre...att pröjsa för sex borde enligt mig anses som sjukt förnedrande för den som gör det...

Jag menar, att vakna upp på morgonen...se sig i spegeln och inse att man behöver betala för att få ha sex....hugaligen...som singel och inte Brad Pitt eller Banderas....så lyckas jag endå få komma till lite då och då ...

Jag tror att de som köper sex, i det flesta fall är dels emotionellt störda, dels gör det för att man gillar grejen att betala för ngn annans kropp...(kaskad spya).....eller så har man så dålig simultankapacitet att man inte kan använda höger/vänsterhanden när man misslyckats på krogen... dvs att man inte kan tänka och runka samtidigt ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Tara

Tara

10 juli 2010 12:37

Om det var fri vilja det rör sig om, varför är det inte östeuropeiska män i mängder som tar sig in i Europa och säljer sig? Varför finns denna
frivillighet till 98% hos kvinnor/flickor?
I internationella undersökningar är ingångsåldern i prostitution 14år, hur mycket fri vilja är det då fråga om för barn i den åldern?
När jag har ägnat mig åt inläsning till min blogg så har jag slagits av vilket hyckleri det är med den påstådda fria viljan. När ingen ser dom, bryr dom sig inte, inte ett dugg. Och hur ska torskarna veta öht: finns det en stämpel i pannan på kvinnan?

http://traffic.bloggsida.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

10 juli 2010 20:46

Tara//
Bra inlägg!
Tänkte länka till din väldigt viktiga sida

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards