Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Jeppe går in i väggen...big time!

Av baraenjeppe - 13 juli 2010 13:24

För fem är sedan, Jeppe!


Jag jobbade för mycket, …kundmöten runt hela landet, ett tjena! till kompisarna och kanske ngn öl en fredag med dom….var då singel(som jag igen blivit nu), och de jag kvinnor jag träffade gjorde jag runt om i landet, och helst inte när mig…hade inte tid och lust och ork för ngt som närmade sig seriöst…började det bli seriöst så stängde jag bara av mobilen…   


Morsan o farsan kunde på sin höjd räkna med ett samtal i veckan…syrran i usa bemödade jag med att Maila ibland…  


Gick bra på jobbet, bäst i klassen, en jättebonus hägrade! Stod   ut  med finansvärldens redan då ”sossar är kommunister och vi ”anställer en kvinna med jättetuttar så vi kan ha ngt att leka med på konferenserna ” kommentarerna…tänkte, well jag är inte som dom men jag gapade och svalde  ….(här vill jag tillägga att jag själv är nog ”allmänborgerlig…lite omodern socialliberal typ”)….men inte ngn gammelhöger…


Nåväl…kände mig tröttare och tröttare…började bli hypokondrisk tog tempen tio ggr om dagen och om ngt avvek så hade jag nog cancer eller hiv…


Det gick snabbare, …”mäklarbricka” på Stureplan… hemgång med ngn bimbo i 22 årsåldern som just spenderat sina pengar på en tatuering i svanken och nya bröst.

Var på fest Hos Mats Qviberg hälsade på fondcheferna på de stora bankerna…kindpussade mina läppar såriga …


Men jag kände mig trött….mådde illa på kvällarna…orkade inte prata med dom som betydde ngt…


Sedan en dag…PANG PANG…kunde inte komma upp ur sängen..hade kvällen innan sätt en actionfilm (the rock)…och vid varje snabbt klipp mådde jag illa….ville kräkas, men orkade inte…


Men upp ur sängen kom jag INTE! Jag ringde mig sjuk, insåg att jag ”gått in i väggen” (ni vet det som bara lata och kvinnor gör)…..dessbättre hade jag en bra personalavdelning: …som fick mig att gå till en psykolog!


Först var jag nog” jag är inte sjuk” …och ganska dryg, …men efter några veckor, …insåg jag fakta….


Men dum som jag var skulle jag tillbaka snabbt, emot läkaren och psykologens ord, så var jag tillbaka på en månad….  


Vaknade upp en måndag kl 15.25 och insåg att jag sovit sedan lördags kväll….

Phuuu”hur kan det hända mig? …jag som är så stark” fan……jag skyllde på allt möjligt UTOM mig själv…, familj, vänner och andra fick höra mig beklaga mig som ett litet barn över att det var deras fel….  


Räddningen?...Morsan och farsan som kom och hämtade mig med lätt våld och tvingade mig hem till dom där jag låg på en soffa i en månad..och blev typ tvångsmatat som ett barn.


Polarna som ringde och frågade hur jag mådde, som kom dit och pratade och såg på tv med mig….


Sedan efter ngn månad fick jag nog…gick en kurs i meditation och en i yoga..läste böcker om folk i min situation…


Jag ordnade en ny roll på företaget som var betydligt mindre välavlönad men som gjorde att jag gick hem kl fem…..


Två månader jobbade jag 25% av tiden….två 50%...gick upp till 75%vilket var jobbigt …men grejade den på två månader


Har aldrig hamnat  där igen, men är fortfarande känslig för stress, och då och då…kanske ngn gång i kvartalet har jag en sådan dag..…men nu har jag vett att snabbt ta ett yogapass, lyssna på musik jag älskar och ringa mina föräldrar , syster eller ngn av mina bästa vänner….och även om jag är man är jag inte rädd för att gråta…..  


Sensmoralen?


Alla kan drabbas


Tro inte du är stålmannen


Det finns viktigare saker en du själv och din lön(självisk som jag var insåg jag inte att mina föräldrar, syster och vänner mådde dålig av att jag gjorde det)


Det är okej att må dåligt ibland!…hantera det efter bästa förmåga..prata..lär dig av det!


Ha det gott ni som läser detta, och igen: …ta hand om er!..

 
 
Lena

Lena

13 juli 2010 14:43

Tack Jeppe för din vänliga recension :-) Roligt att du gillade vad du läste. När jag kommer hem i kväll och hjärnan svalnat en aning och tankarna inte är som sirap, skall jag läsa din blogg.

Varm hälsning Lena

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
pinkozzy

pinkozzy

13 juli 2010 15:43

Jo du, jag gjorde det två gånger. När jag var på väg en tredje gång sa jag att min nye chef var en stor nitlott och sa upp mig.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

13 juli 2010 17:26

Lena...
well idag är det varmt.. ;)..min hjärna var lite förvirrad innan...men nu har den överstigit sirapen...du får jättegärna recensera min blogg...och gärna ärligt..men inte för elakt ;)

Pinkozzy// hur har du hanterat det efter det hänt?

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Tara

Tara

13 juli 2010 17:50

Bra inlägg! Jag har aldrig gått in i väggen på det sättet men förstår ändå precis eftersom jag är stresskänslig själv. Väljer helt enkelt vad jag vill utsätta mig för och måste "hämta" mig genom just musik - och genom att läsa lite roliga bloggar...Men tror du inte att du, trots allt som hänt, du har ett bättre liv nu än innan?

Och tack för puffen av bloggen. Allt man kan göra för de där ute som far illa är bra.

http://traffic.bloggsida.se

 
Åsa

Åsa

13 juli 2010 20:24

Känner också igen mycket i det här inlägget. Dels från andra, och flera av dem "Stureplansproffs", dels från mitt eget liv - det har varit nära några gånger. Man vill så gärna vara stålkvinnan/mannen.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
noboytoy

noboytoy

13 juli 2010 21:18

Välkommen i klubben! Jag hann dock göra förändringar innan jag stupade..pengar och status är inte allt. Sålde villan vid vattnet med egen brygga, köpte ett billigt hus på landet, bytte jobb och vips... så behövde jag inte jobba ihjäl mig längre..

http://noboytoy.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

14 juli 2010 08:51

God morgon Jeppe!
Din blogg har roat mig och inspirerat, du skriver bra och vi delar många värderingar, får jag så lägger jag gärna till dig som länk hos mig?

Glad över min rumpa och blev än gladare av ditt inlägg :-) täka att vi kvinnor tror att vi vet vad ni män vill ha...

Kram och ha det bäst i värmen..
Kommer att följa din blogg...

Lena

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 10:16

Lena//
TACK
Ja kvinnors rumpor är en källa till mycket funderingar hos just Er kvinnor ;)
Länka gärna till mig!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 10:32

Tara//
jag har definitivt ett bättre liv nu!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 10:41

Åsa//
Problemet är att man ju att stålmannen inte finns...och hade han gjort det, hade han varit hos psykologen ganska ofta;)..märkligt hur många tar hand om sin kropp...men glömmer av att ta hand om huvudet/själen.....

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 10:49

noboytoy//
Bra där!
Själv gjorde jag ngt liknande...dvs sålde lägenheten på kungsholmen och fick tag i en lägenhet här i västertorp...och kom dels tillbaka till ett område jag känner till väl, med mycket grönområden....och böt "tjänst" ...dvs jag jobbar inte över längre...det borde jag ju iof gjort tidigare innnan "det" hände...men inte ens jeppe är perfekt ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

14 juli 2010 14:30

jeppe: jobba över, var det som nästan tog kål på mig. Det räcker med 8-5 må-fr. Man har ju annat att sköta också. Nä vem är perfekt...? Inte jag, iaf...

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 17:37

Jag är givetvis perfekt ;) rena rama stålmannen ;) ;)

Perfekt är ju ingen, och ärligt talat finns viktigare saker i livet en att sträva efter perfektion...

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards