Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

hur lägga upp en bild

Av baraenjeppe - 14 juli 2010 19:05



Ja jag är totalt rudis på att blogga...och inte vän med tekniken....


Tänkte hoppa lite ur anonymiteten och lägga upp en bild på mig i presentationsdelen  ....hur gör jag ?frågar jag de mer erfarna och smartare läsarna   

 
 
Martina

Martina

14 juli 2010 20:17

INSTÄLLNINGAR ---> Färger och utseende sen får du upp massa grejjer du kan göra, bl.a Presentationsruta och DÄR väljer du bild + text oxh en bild då

http://0317.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

14 juli 2010 21:37

Oh, spännande! Så här gör du: Du klickar på "bilder" som finns högst upp när du skriver ditt inlägg. Då kommer en ruta upp. Där väljer du "ladda upp bilder" (kanske inte står exakt som jag skriver men du kommer känna igen det). Följ instruktionerna.
När du är klar, klickar du på "bildarkivet" som är en flik i samma ruta. Där kommer du att se din nyligen uppladdade bild. Du kryssar i rutan vid bilden och väljer om den ska vara normalstor eller en miniatyr. Sedan trycker du på OK.
Och så har du bilden i ditt inlägg.
Hoppas du får det att fungera, lycka till!

http://läggernerbloggarna.se

 
susanna55

susanna55

14 juli 2010 22:28

Klicka på INSTÄLLNINGAR.
klicka sedan på, Färger och Useende
Välj mellan alternativen Toppbild, eller Presentationsruta, i bägge fallen har du bildalternativ, alltså du kan välja att slänga upp en bild direkt från ditt arkiv enkelt via dom, det kommer automatisk upp en uppladdningslänk, lätt som en plätt alltihop även för en lika dum tekniker som mig! Lycka till!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pau

14 juli 2010 23:27

Inställningar > Färger och Utseende, andra rubriken på den aktuella sidan, "Presentationsruta"
Hoppas du förstår ;)

 
Lena

Lena

15 juli 2010 10:56

1. Logga in
2.Välj inställningar
3. välj färger och utseende
4.Under menyn Presentationsruta väljer du bild+text samt väljer ny bild: och bläddrar fram en bild som du laddar upp.

Tadam... färdigt...

Kram Lena

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
Nett@n

Nett@n

15 juli 2010 11:51

Hej!

Gör följande för att publicera bilder på din blogg

1. Du loggar in på bloggen

2. Klicka på "Blogga" i menyn till vänster

3. Välj där sedan "Bilder"

4. Är där bara en bild du ska lägga upp så väljer du fliken "Enkel uppladdning" annars "Avancerad"

5. Klicka på rutan "Bläddra" och leta nu upp bilden du vill använda dig av. När du har hittat den så dubbelklickar du på den. Bildens filnamn och plats kommer nu att stå i det vita fältet till vänster om "Bläddra-knappen".

6. Klicka därefter på knappen "Ladda upp". När sidan sedan "blippar" till och det överst står typ "Bilden är nu uppladdad" så är det klart så långt.

7. Nu går du in på den sidan som du vill lägga upp bilden i ("Redigera" om det är ett gammal inlägg) eller skapar ett "Nytt inlägg" om bilden ska ligga i ett sådant.

8. I rutan där du skriver inläggets text så finns det en liten ikon uppe till höger som har ett grönt träd. Där klickar du.

9. Nu kommer du att se din bild. Bocka i den lilla vita rutan bredvid bilden och klicka sedan på knappen "Normalstorlek"

Så, nu skall det vara klart! Lycka till*

Mvh
Nett@n

http://blajungfruns.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 juli 2010 13:06

Snart blir jag mallig :-)av alla superlativ ...
Men tackar ödmjukast för alla vänliga ord. Det är så roligt att få respons på det man skriver.
Jeppe du skriver jättebra! En annan ton och ett annat språk, kul och tankvärt... Olika är roligt tycker jag ...

Kram

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
Ztaa

Ztaa

16 juli 2010 12:39

Såhär gör du,
INSTÄLLNINGAR---> Färg & utseende---> Presenationsruta---> "TYP" text + bild--->
Bläddra...
När du är klar med det så trycker du på
SPARA INSTÄLLNINGAR

Om du har någon fråga,
fråga på min blogg.

http://www.ztaa.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

16 juli 2010 13:43

Tack Ida!
Jag lyckades ju tillslut, men har valt att ta bort bilden...;)...då jag dels har ngra som verkligen inte verkar gilla vad jag tycker, samt att jag oroar mig för att jag är så snygg och ni tjejer/kvinnor inte kan läsa min blogg utan att bli konfunderade så har jag valt att ta bort bilden ;)..men tack igen!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards