Direktlänk till inlägg 24 september 2010

skrattar bäst som skrattar sist...

Av baraenjeppe - 24 september 2010 12:15

2000 var det val i USA, mellan Bush och Gore...ett val som Bush tragiskt nog vann(debatten hurvida det var fusk eller inte pågår ju ännu)...vi hånade USA "bananrepublik"....i dagarna har det visat sig att vi inte kan hålla ett val, utan en massa strul...bland annat har 1000 förtidsröster bortglömda på en mack   

Ett omval nu, skulle bara gynna de som hela tiden ylar om att alla andra fuskar och är elaka mot dom...gissa vilka?

 
 
Hypofysen

Hypofysen

24 september 2010 15:59

Haha, jag har också tänkt på det. Då kunde man inte fatta hur odemokratiskt deras val verkade vara men det visar sig visst att det är lite samma tänk här med mandat hit o dit..

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

24 september 2010 16:08

I sverige har vi ju en viss förmåga att tänka" det kan aldrig hända här"...alltid "uppfriskande" när vår ibland väl goda självbild får sig en törn..

 
Vikki

Vikki

24 september 2010 18:29

Det är ett sjukt valsystem vi har och det kommer alltid upp när det inte blir en klar regeringsmajoritet. Tyvärr glöms det bort till nästa gång det händer.
The Swedish system is banans, oh yes it is, yes iiiit is!
(min nya låt)

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

noboytoy

24 september 2010 23:56

Det sägs att främst brittisk media nu skrattar åt oss i Sverige..?

Vi är kanske självgoda och naiva som tror att rösträkningen i vårt land sköts på ett demokratiskt och seriöst sätt?

Men är någon verkligen förvånad?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards