Direktlänk till inlägg 28 september 2010

simultankapacitet

Av baraenjeppe - 28 september 2010 11:58

Är något jag verkar sakna, vissa hävdar att det beror på att jag är man...  


Ett exempel....igår satt jag och klippte med en sax, skulle fixa till ett pappersark lite...en kollega hade fräckheten att börja prata med mig samtidigt....vilket givetvis slutade i blodvite  (förtydligande!!, på mig alltså)...här hävdar jag iof att det var kollegans fel som inte kunde hålla sig från att babbla medans jag gjorde livsviktiga saker med saxen...så jag funderar om jag skall stämma henne?


Så ni kvinnor som läser här, kom ihåg att ALDRIG prata med en man samtidigt som han håller en sax eller annat vasst föremål i handen, det kan sluta illa!

 
 
Natalina

Natalina

28 september 2010 21:06

de är bara för att ni män inte kan göra två saker samtidigt ;)

http://natalina.bloggplatsen.se

baraenjeppe

29 september 2010 09:51

hmmm...du kanske har en poäng där ;)

 
Ingen bild

noboytoy

28 september 2010 21:31

Min simultankapacitet är heller inge vidare. Så länge jag är ensam så kan jag koncentrera mig på hur många saker som helst samtidigt.

Men så fort någon kommer i närheten och börjar babbla så är det kört. Då brukar jag slå dövörat till.

baraenjeppe

29 september 2010 10:00

Precis!!...varför skall folk störa oss när vi tänker? ;)
Har koll på många saker samtidigt när jag inte blir störd ;); men när ngn börjar babbla så blir förvirringen total.

 
riesling

riesling

29 september 2010 08:36

I rest my case ...

http://riesling.bloggplatsen.se

baraenjeppe

29 september 2010 09:50

HMmm….vad menar du?...att du har ett case där vi män helt enkelt inte klarar två saker samtidigt generellt och jag specifikt ? ;)*asg* you have a point ;)

 
Vikki

Vikki

29 september 2010 18:15

För vem var det blodvite som uppstod? Det framkommer liksom inte, högg du kollegan med saxen för att hon störde dig? Nu tänker du stämma henne för att det var hennes fel?

http://vickileh.bloggagratis.se

baraenjeppe

30 september 2010 09:29

Hmmm…vad tror du att jag är för galning egentligen? ;)
Självklart var det mig själv som jag fixade blodvite på ..

 
pinkozzy

pinkozzy

30 september 2010 09:54

Igår så small det till i köket och ett glas med lock samt en hel del te låg på golvet. Varför? Jo frugan höll teburken i ena handen och skulle ställa ner en kopp med den andra. Snacka om taskig simultanförmåga. Det skulle aldrig vi män göra.....

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

30 september 2010 09:58

He he, eller hur ;)

 
Hypofysen

Hypofysen

30 september 2010 18:31

"Så ni kvinnor som läser här, kom ihåg att ALDRIG prata med en man samtidigt som han håller en sax eller annat vasst föremål i handen, det kan sluta illa!"

-eller en fjärrkontroll. För då kan han inte lyssna alls o man måste säga allt en gång till. Minst. ;)

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

1 oktober 2010 10:47

;)
Fast med en fjärkontroll är det svårt att göra sig illa...;)

 
EmilyStrange

EmilyStrange

3 oktober 2010 12:43

är det ett manligt drag, inlärt beteende eller bara personligt vad man klarar av och inte? :P

http://www.emilythestrange.se

baraenjeppe

3 oktober 2010 19:50

Jag skyller på att det är genetiskt! Jag kan inte göra ngt åt det, det är förutbestämmt ;)

 
Ingen bild

Xecute

4 oktober 2010 13:49

Själv kan jag inte köra bil och prata samtidigt. Då missar jag alla avfarter och uppfarter och... hamnar någon helt annanstans... eller krockar nästan i rondeller... suck.

baraenjeppe

4 oktober 2010 13:56

Hmmm...du kan gärna vara vänlig och meddela om och när du är på vägarna runt södra delarna av stockholm ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards