Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

FY fan..en 13 årig flicka "borde gjort mer motstånd"

Av baraenjeppe - 27 januari 2011 13:28

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8464728.ab


Jag är så sjukt förbannad att jag inte ens orkar skriva så mycket om detta..läs o förfasas och se vilken syn våra domstolar har på våra barn..  

 
 
Ingen bild

NN

27 januari 2011 21:32

Tack gode Gud för att det finns män som du! Jag menar det! Annars är det nattsvart därute i världen. Att veta vad som pågår här i samhället mot kvinnor och flickor är bara halva smärtan - andra halvan är att många, många fler män försvarar det än fördömer det.

Jag tror att de flesta kvinnor verkligen vill ha en positiv syn på män, men många män gör det väldigt svårt för oss. Därför är det ännu viktigare att de bra män som finns gör sig hörda och visar att de existar.

Det känns lite märkligt att man ska behöva tacka en man som tar avstånd från förtryck, sexköp och våldtäkter (något som borde vara självklart), men tyvärr är det så samhället ser ut. Så, återigen, ett stort tack!

baraenjeppe

28 januari 2011 11:07

Tack, det var snällt sagt.
Men som du säger, märkligt att du ens skall behöva känna att du skall säga tack ..

Jag tror det finns många män som tycker som jag, men problemet är att man kanske att man kanske inte vill/orkar, har själv inga bar...men undrar lätt hur män med egna döttrar resonerar när man förminskar detta problem...själv vill jag att mina kvinnliga vänner, min syrra skall ha samma rättigheter, samma möjligheter och veta att deras rättigheter sköts ordentligt av domstol och polis..att ingen skall behöva sälja sin kropp eller bli våldtagen utan att förövaren blir bestraffad så det känns!

 
Ingen bild

noboytoy

28 januari 2011 01:01

Det räckte inte med att barnet sa, redan under chatten, att hon inte var intresserad av anal penetration.

Det räckte inte att barnet sa nej då mannen envisades med att penetrera henne.

Det är inte mycket som "räcker" i för att bevisa sexbrott i våra domstolar, vare sig mot barn eller vuxen.

Stackars tös!

baraenjeppe

28 januari 2011 10:30

jag kan inte fatta att detta inte bedöms som våldtäkt mot barn! Jag kan inte få in det i mitt tröga huvud

 
EmilyStrange

EmilyStrange

28 januari 2011 14:44

läste ut boken "en riktig våldtäktsman" på min resa, den var ruskigt bra. det är svårt att förstå att samhället på riktigt kan vara så jävla kasst när det gäller synen på våldtäktsfall.

http://www.emilythestrange.se

baraenjeppe

28 januari 2011 15:03

Ja, det är faktiskt omöjligt att förstå!

 
pinkozzy

pinkozzy

31 januari 2011 10:03

Jag funderade också på att skriva om det, men orkade bara inte. Det är en så sjuk inställning så man blir inte ledsen, utan bara djävligt förbannad. Hon är 13 år. D v s 2 år yngre än 15 och med andra ord "ej lovlig". Därför ska killen straffas. Punkt.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

31 januari 2011 10:45

AGREED!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards