Alla inlägg den 6 november 2010

Av baraenjeppe - 6 november 2010 11:13

Skippa kungahuset nu!


Herregud, de senaste dagarna har allt handlat om kassakon för våra kvällstidningar, dvs. vårt inavlade kungahus.   


Vi har ju en kung som knappt kan prata och gå samtidigt, som för mina pengar kör rallybil och umgås med folk som heter noppe och poppe…..  


så lite sköna citat från vår kära kung:


* år 2002 "Jag tycker det är viktigt att se framtiden an i ljusa färger. Att vara pessimistisk hjälper ingen, varken Dig själv eller andra. Men det gäller att ha kraft att ta tag i sitt eget liv. Det kommer inga stekta sparvar flygande om Du inte själv bemödar Dig om att göra Ditt bästa." (Jultal till svenska folket)


* år 2004 »Sultanen har en kolossal närhet till folket«, »jag upplever det som ett mer öppet land än något annat man kan tänka sig.« (Om Brunei och dess diktator, under ett statsbesök i landet)


* år 1977 "Jobbet är för tungt för en flicka." (apropå kognatisk tronföljd)


* år 1978 "Jag gillar inte att inviga kärnkraftverk, men gör det om jag får order."


* år 1985 "Kära örebroare." (Talade till arbogabor)


* år 1985 "Ämnet för dagen brännskador." (Vid invigning av läkarkonferens om stelkramp)


* år 1985 "Jag inviger härmed färjan som ska gå mellan... mellan...mellan hållplatserna!"


Well så kan det bli med inavel….  


 Ärligt talat vill jag se en seriefigur så köper jag en serietidning…att ha kungahus 2010 är ju helt galet…men det lallande svenska folket vill ju ha det...samma folk som röstar in SD i riksdagen och ser på Stefan och Krister och skrattar och tycker det är kul  


Nu kan jag ju låta ”elitistisk” när jag skriver detta….och det är meningen!  …bort med kungahuset…häng Stefan och Krister i närmaste träd   …det är bara min mycket ödmjuka syn på det hela…dessutom är jag sjukt bakfull och tänker inte alls gå ut i dag…!....   *sur gammal gubbe*

Ovido - Quiz & Flashcards